عدم رعایت پروتکل‌ها کشور را با پیک ششم مواجه می‌کند

یک آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نوعی خودخواهی و خشونت در شرایط فعلی است، گفت: اکنون در وضعیتی قرار داریم که اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، وارد پیک ششم هم خواهیم شد و این فاجعه‌ است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، امیرمحمود حریرچی با بیان اینکه یکی از خشونت‌های جاری در جامعه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اظهار کرد: بخشی از علت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی عادی‌انگاری است، زیرا موضوع واکسیناسیون بحث جدی کشور بوده است اما نسبت به آن تعلل شد و این عادی‌انگاری در سطح مملکتی به مردم نیز منتقل شد.

وی افزود: اکنون در وضعیتی قرار داریم که اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند،  وارد پیک ششم هم خواهیم شد و این فاجعه‌ است.   مردم بیشتر از قبل باید اهمیت موضوع را درک کنند چرا که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم به سلامت خود و هم به دیگران کمک می‌کنند.

این آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: درست است که عادی پنداری شده و آنطور که لازم است نسبت به واکسیناسیون،  کمک به معیشت مردم و تعطیلی‌ها توجه نشده است، اما ما باید چه کار کنیم؟ ما نیز باید این موضوعات را رها کنیم؟ فراموش نکنیم که مسافرت‌ها و دورهمی‌ها موج بیماری را بالا می‌برد.

حریرچی با بیان اینکه هر لحظه می‌شنویم که اطرافیان درگیر بیماری کرونا شدند،  یادآور شد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نوعی خودخواهی و خشونت در شرایط فعلی است.  مردم درک کنند که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نوعی خشونت رفتاری است.   

وی تاکید کرد: برخی مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به شوخی گرفته‌اند، حال آنکه رعایت این توصیه‌ها موضوع پیچیده‌ای نیست و فقط باید فاصله فیزیکی را رعایت کرد، در مراکز تجمعی حضور پیدا نکرد و تنها استفاده از ماسک کافی نیست.  

کد خبر: 25083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =