از آسمان‌خراش امریکایی تا عروس ِ روسی!

در اقدامی جالب توجه یک تیم بسکتبال زنان در ایران اقدام به جذب دو بازیکن خارجی کرده است که این می‌تواند به افزایش سطح فنی لیگ منجر شود.

به گزارش آتیه آنلاین، لیگ برتر بسکتبال زنان ایران، امسال حال و هوای متفاوتی را تجربه می‌کند، البته این حال و هوای متفاوت تنها به دلیل شیوع ویروس کرونا و سبک و سیاق جدید نحوه برگزاری رقابت‌ها نیست و در واقع چیزی که لیگ امسال را به سمت و سویی تازه پیش برده است، حضور تیم‌هایی است که از نظر فنی در سطح نزدیک‌تر به هم قرار دارند و البته تیمی تازه وارد که با به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی شکل همیشگی لیگ را با تغییر و تحول مواجه کرده است.

دختران بسکتبال لیگ برتری امسال به صورت متمرکز و به میزبانی سالن دانشگاه آزاد تهران شمال، در دو گروه با هم رقابت می‌کنند. در این بین بیش از هر چیز نگاه اهالی رسانه به تیم بسکتبال نارسینا و بازیکن آمریکایی این تیم است. این تیم که با هدایت ندا عسگرنیا در لیگ برتر حاضر شده، در اقدامی جالب توجه دو بازیکن با ملیت‌های آمریکایی و روسی را به خدمت گرفته است.

 البته در ادوار قبل نیز برخی موارد شاهد حضور بازیکنان خارجی در لیگ‌های بسکتبال و حتی والیبال بودیم اما نه از جنس آمریکایی‌اش. شاید همین امریکایی بودن این لژیونر تیم نارسینا باعث این حجم از توجهات به جذب این بازیکن شده است. بازیکنی که از امریکا مهد بسکتبال جهان پا به یک تیم ایرانی گذاشته و با پوشش اسلامی به میدان می‌رود موضوع هیجان انگیزی است که قابلیت پرداخت و البته تحسین دارد.

**از بازیکن امریکایی لیگ بسکتبال زنان چه می‌دانیم؟

نام بازیکن امریکایی تیم نارسینا«شوماری هریس» است او در پست گارد رأس بازی می‌کند و اگر نگاهی به رزومه‌اش بیندازیم تجربیات بی‌شماری کنار هم ردیف می‌شود که نشان می‌دهد نارسینایی‌ها دست روی مهره خوبی گذاشته‌اند.  گاردراس امریکایی تیم نارسینا سابقه حضور در لیگ‌های ایالات متحده، اسپانیا و یونان را در کارنامه دارد.

**عسگری:به دلبل مراودات سیاسی جذب بازیکن امریکایی ساده نبود

ندا عسگر نیا، سرمربی تیم بسکتبال نارسینای در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص حضور بازیکن امریکای در ترکیب تیم‌ش، گفت: «لیگ بسکتبال بانوان قبلا سابقه این را داشته که بازیکن خارجی بگیرد، این‌طور نیست که تیم ما استارت این کار را زده باشد. منتها نکته‌ای که در مورد نارسینا خیلی مورد توجه قرار گرفته، مسئله جذب بازیکن آمریکایی است که یک مقدار بیشتر از سایر بازیکن‌های خارجی به چشم آمده است. به‌هرحال گرفتن بازیکن از آمریکا سخت است و همه می‌دانند که دلیلش هم به خاطر چالش‌های سیاسی است که ما با این کشور داریم.»

وی در ادامه افزود: «ما تابه‌حال تیمی را نداشته‌ایم که بازیکن آمریکایی داشته باشد. حالا این اتفاق در مورد تیم نارسینا رخ داد و فکر می‌کنم قشنگی کار هم همین موضوع است. امیدواریم که بتوانیم با بهره‌مندی از «شوماری هریس» رقابت‌های خوبی را پشت‌سر بگذاریم. او به غیر از اینکه در کالج‌های معتبر آمریکا بازی کرده، تجربه حضور در لیگ یونان و اسپانیا را هم دارد.»

**عروس روسی و داماد ایرانی!

اما شوماری تنها بازیکن خارجی تیم نارسینا نیست. به نظر می‌رسد نارسینایی‌ها که در تلاش برای سکوی قهرمانی هستند، تمام همت خود را به کار گرفته تا با دو لژیونر قدرتمند کار را برای حریفان خود سخت کنند. علاوه بر این بازیکن امریکایی که به آن اشاره شد، «یکاترینا»، دیگر بازیکن خارجی نارسینا است که ملیتش روسی است و سابقه بازی در تیم ملی پنج‌نفره و سه‌نفره روسیه و لیگ‌های مختلف جهانی را کارنامه دارد.

 این بازیکن بلندقامت البته به‌واسطه ازدواج با یک مرد ایرانی پاسپورت ایرانی هم دارد اما ملیتش روسی است.. سرمربی تیم نارسینا در مورد «یکاترینا» به آتیه آنلاین، گفت:« متأسفانه ما امسال به‌دلیل اینکه در شروع رقابت‌ها حامی مالی نداشتیم، نتوانستیم به موقع تیم ببندیم و از بازیکنان ملی‌پوش مورد نظر خودد استفاده کنیم. به همین دلیل برای نمایش ایده آل راهی جز جذب بازیکن خارجی نداشتیم و گرنه از حریفان عقب می‌ماندیم.»

او به حضور «یکاترینا» روسی در تیمش اشاره کرد و افزود: «به غیر از کشور خودش در لیگ‌های اتریش و فرانسه بازی کرده است. فعلا خیلی نمی‌توانیم در مورد عملکرد این نفرات در تیم ارزیابی خاصی داشته باشیم؛ چون تازه در ابتدای لیگ هستیم. ان‌شاءالله به‌مرور زمان شرایط بهتر خواهد شد».

کد خبر: 2508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =