آشنایی با احمد وحیدی گزینه پیشنهادی برای وزارت کشور

احمد وحیدی گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت کشور، پیش از این سابقه وزارت در دوران محمود احمدی نژاد اما در پست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز دارد و در صورت رای اعتماد نمایندگان مجلس، وزیر کشور دولت سیزدهم خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سردار احمد وحیدی که از سوی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی کشور معرفی شده، متولد ۱۳۳۷ شیراز است که نقش مؤثری در تأسیس وزارت اطلاعات داشته و سوابق مدیریت ارشد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کارنامه وی وجود دارد. وی اولین فرمانده سپاه قدس بود و این مسئولیت را بین سال های ۶۹ تا۷۶ بر عهده داشت.

وحیدی در دولت نهم جانشین وزیر دفاع و در دولت دهم به مدت چهار سال وزیر دفاع بود. گزینه پیشنهادی رییسی برای تصدی وزارت کشور، ‌هم اکنون ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی را بر عهده دارد. وی همچنین عضو حقیقی و رییس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی  مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وزیر پیشنهادی کشور دارای مدرک کارشناسی در رشته الکترونیک، کارشناسی ارشد در رشته مهندسی صنایع و دکترای تخصصی مدیریت راهبردی است.

احمد وحیدی در دوران دریابان علی شمخانی معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع را بر عهده داشت. او بعد از انتصاب سردار نجار به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت نهم، به عنوان جانشین وی منصوب شد.

علاوه بر جانشینی وزیر دفاع، ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولیت معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز از دیگر مسئولیت‌های وحیدی به شمار می‌رود.

همچنین سردار وحیدی در دولت نهم با حکمی از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور به عنوان نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور خدمت کرده است.

احمد وحیدی در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد.

معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع، جانشین وزیر دفاع، نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور، رییس دانشگاه عالی دفاع ملی از جمله سوابق اجرایی احمد وحیدی است.

از دیگر سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از مسئولان سپاه پاسداران، در طول دوران دفاع مقدس، به مدت حدودا ۱۰ سال

فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به مدت حدودا ۸ سال

جانشین وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح، به مدت ۴ سال

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، به مدت ۴ سال

عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مدت حدودا ۹ سال

عضو هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به مدت حدودا ۴ سال

 عضو کمیسیونهای سیاسی، دفاعی- امنیتی و اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مدت حدودا ۹سال

دبیر کمیسیون سیاسی، دفاعی- امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام

عضو شورای راهبردی روابط خارجی، به مدت حدودا ۸ سال

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، به مدت حدودا ۳ سال

و رییس دانشگاه عالی دفاع ملی، به مدت حدودا ۵ سال

کد خبر: 24962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =