نگاهی به رزومه وزیر ورزش پیشنهادی دولت سیزدهم

دولت سیزدهم برای وزارت ورزش و جوانان گزینه‌ای از جنس ورزش را مطرح کرد؛ مردی که در سابقه مدیریتی‌ خود پرونده ورزشی پررنگی دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، فهرست وزرای پیشنهادی ابراهیم رییسی، رییس جمهور جدید ایران، روز چهارشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. در این بین برای وزارت ورزش و جوانان که در دولت قبل ریاست آن بر عهده مسعود سلطانی‌فر بود؛ «سید حمید سجادی»  معرفی شد. پیش از این نیز ابراهیم رییسی عنوان کرده بود که برای ریاست وزارت ورزش و جوانان از گزینه ورزشی استفاده خواهد کرد و برای سر و سامان دادن به اوضاع نابسامان این روزهای ورزش ایران، فردی را بر مستند قدرت قرار خواهد داد که سابقه ورزشی داشته و از بدنه ورزش باشد.

سجادی در شرایطی نامش به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان اعلام شد، که در کارنامه این مدیر، حضور در مسندهای مدیریتی ورزشی به وفور یافت می‌شود و شاید همین از جنس ورزش بودن، بتواند نکته مثبتی برای جامعه ورزشی ایران به شمار برود تا در چهار سال آینده شاهد رخدادهای ضعیف مدیریتی نباشیم و بتوانیم تغییر و تحول مدیریتی در وزارت ورزش را مثبت قلمداد کنیم. 

حمید سجادی متولد سال ۱۳۴۸ در تهران است و مدرک تحصیلی وی دکترای تخصصی مدیریت و برنامه ریزی در رشته تربیت بدنی است. او پیش از این معاون امور ورزشی سازمان تربیت بدنی و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم بود. در سابقه مدیریتی حمید سجادی عضویت در هیأت رئیسه و هیأت‌های مختلف فدراسیون دو و میدانی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری ورزش سیما، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد و نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دول یونسکو نیز به چشم می‌خورد.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. سجادی در اواخر خرداد ماه ۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری دولت دهم به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما با ۱۳۷ رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند.

سجادی در طول فعالیت خود به عنوان یک مدیر ورزشی، به عنوان شخصی اصولگرا و وابسته به طیف انقلاب شناخته می‌شد. وی پس از ورزش قهرمانی و موفقیت در آن، وارد دانشگاه و موفق شد تا تربیت بدنی را به صورت دانشگاهی ادامه داده و به درجه دکتری رسد. سجادی هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و در زمره طیف دانشگاهیان نیز است. وی در دوران اصلاحات برای ریاست فدراسیون دوو میدانی کاندید شد اما نتوانست به ریاست این فدراسیون دست پیدا کند. در ادامه، سجادی در سال ۸۷ حکم مدیرعاملی باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا را دریافت کرد اما حضورش در سمت مدیریت این باشگاه زمان زیادی ادامه پیدا نکرد. وی از سال ۸۸ به عنوان معاون قهرمانی مشغول به خدمت شد و در سال ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر برای وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان معرفی شد اما نتوانست رای موافق آن مجلس را بگیرد. سجادی با فاصله‌ای بسیار اندک از راهیابی به ساختمان خیابان سئول بازماند.

البته این مدیر ورزشی پیش از اینکه پا به عرصه مدیریت در ورزش بگذارد، خود از ورزشکاران بود و به طور حرفه‌ای و در سطح قهرمانی نیز ورزش کرده است. او از قهرمانان ملی، المپین و مدال‌آور در مسابقات آسیایی رشته ورزشی دو و میدانی است، همچنین دارای سوابق علمی و آموزشی در حوزه ورزش بوده و ضمن تدریس رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های کشور تألیفات و مقالات متعدد ملی و بین المللی را در زمینه مدیریت ورزشی به رشته تحریر درآورده است. سجادی ۵۲ ساله موفق‌ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تمامی رشته‌های دو (نیمه‌ استقامت و استقامت) ایران را در اختیار داشت و این در حالی است که رکوردهای ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده‌ است.

رشته تخصصی سجادی ۳۰۰۰ متر با مانع بود. وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد. مدال نقره وی در بازی‌های آسیایی بانکوک در حالی به دست آمد که وی در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود اما در ادامه توانست عقب‌ ماندگی خود را جبران کند. سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده ایران (همراه با حسین شایان) و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی کشورمان بود.

کد خبر: 24921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =