نگاهی به نمایشگاه‌های هنری در روزگار کرونا

این روزها به‌رغم شمار بالای تلفات و در شرایطی که تهران در شرایط قرمز کرونا به سر می برد، چراغ برخی نمایشگاه‌های هنری همچنان روشن است و روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در یک سال و نیم گذشته که کرونا بسیاری از فعالیت‌های  هنری را از رونق انداخت گالری‌ها نیز از این رکود در امان نماندند و یا یکی‌ در میان باز و بسته بودند و یا اینکه  فعالیت‌شان را به فضای مجازی محدود کردند. از هفته گذشته نیز به علت شیوع مجدد ویروس کرونا، برخی گالری‌ها فعالیت خود را به طور موقت متوقف کردند اما  بعضی از آن‌ها ترجیح دادند در صورت تعیین وقت قبلی به برخی بازدیدکنندگان امکان بازدید دهند.   البته به نظر می رسد رعایت اصول بهداشتی در گالری‌ها بهتر از بسیاری صنف‌های دیگر است و کم نیستند گالری‌هایی که به جز مایع ضدعفونی‌کننده در ورودی‌ها ماسک نیز قرار داده‌اند که اصول بهداشتی بیشتر رعایت شود.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی گالری‌ها که در صورت تعیین وقت قبلی امکان بازدید از آن‌ها فراهم خواهد بود.

گالری اعتماد:این روزها بر دیوار گالری اعتماد نمایشگاهی گروهی تحت عنوان «کاربن» با حضور حبیب فرج‌آبادی در مقام گردآورنده دیده می‌شود. این گالری که در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ قرار دارد تا سه‌شنبه ۹ شهریور پذیرای آثار مریم امیرواقفی، بهمن ایروانی، بهاره بابائی، آناهیتا باقری، محمد جلیلی، سینا خاتمی، سعید خالقی، کیمیا دهقان، سورنا زمانی، مائده سالار، آناهیتا شهامتی، مجید فعال، نیکی فلاح‌فر، بابک کبود، نگین لون‌آمیز، مهدی محسنی، پارسا مستقیم، میلاد موسوی، کیمیا میرزایی و عماد نوروزی خواهد بود.

گالری این/جا:نمایشگاه انفرادی نگار فرجیانی با عنوان «نسخه‌های مندرس» جمعه ۸ مرداد ماه در گالری این/جا افتتاح شد و تا جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «با اعتقاد به این امر که اسناد تاریخی، هویت و شیوه‌ تفکر مردمان هر سرزمین را در خود به همراه دارند، در طول زمان تلاش بسیاری برای حفظ و مراقبت از آنچه از گذشته به یادگار مانده می‌شود. اسناد و میراث تاریخی در گذر زمان دایما با پدیده زوال، نابودی یا محو شدن و تغییر شکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

تلاش برای پیشگیری و نگهداری از چیزهایی که زمانی زاده شده‌اند که به شکل طبیعی یا گاهی غیرطبیعی در مواجهه با گذر زمان فرسوده یا فنا شوند کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است... در این مجموعه، بخشی از اسناد تاریخی را بازتولید کرده‌ام که با دخل و تصرف و خودخواسته دچار تغییر و تخریب در ساختار و فرم شده‌اند و بخشی دیگر ثبت و تصویر کردن آن زوالی است که بر سر اسناد و مدارک تاریخی و در گذر زمان افتاده است.»نمایشگاه «نسخه‌های مندرس» همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری این/جا به نشانی تهران، ﺧﯾﺎﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری سیحون: «اباطیل» نام نمایشگاه نقاشی انفرادی شقایق سوزن‌کار است که تا ۲۷ مرداد در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپا خواهد بود.

کارخانه آرگو:در کارخانه آرگو واقع در خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ می‌توان تا جمعه ۲۲ مرداد به تماشای منتخب ویدئوهای مجموعه‌ موزه هنر مدرن پاریس نشست، اتفاقی که با همکاری موزه هنر مدرن پاریس رخ داده است.  

گالری آرتیبیشن:نمایشگاه آثار محمود زنگنه ۱۵ تا ۲۴ مرداد در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برپاست.

شلمان: نمایشگاه گروهی نقاشی خط «بندهش» ۱۵ تا ۲۵ مرداد در گالری شلمان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ مراجعه کنند.

همچنین نمایشگاه گروهی «نهان بر عیان» با کیوریتوری شهریار حاتمی که عصر روز سه‌شنبه ۱۸ خردا ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ میزبان علاقمندان است.

کد خبر: 24657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =