تبدیل علم به ثروت از برنامه‌های اصلی دانشگاه آزاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: تبدیل علم به ثروت از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است.

به گزارش آتیه آنلاین، «محمد مهدی طهرانچی» روز دوشنبه در آیین افتتاح ساختمان سراهای نوآوری سلامت کار، بازیافت، پسماند و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و خبرگزاری صدا و سیمای استان مرکزی افزود: در این راستا سراهای نوآوری، ایده‌ای است که در دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به دانشگاه‌های نوآور دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال دانش بنیان، حل مسئله و راهبری جوانان برای کسب درآمد از علم با جدیت در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده و این صندوق نخستین و بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری بخش غیردولتی است.

طهرانچی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در امر پژوهش جزو دانشگاه‌های مطرح دنیا است و با اجرای برنامه یکپارچه، رتبه پژوهشی این دانشگاه بهبود بیشتری خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد کشور با هماهنگی مناسب وزارت بهداشت و ستاد مدیریت مقابله با کرونای کشور آغاز شده و این قشر تا قبل از شروع سال تحصیلی علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور اضافه کرد: واکسیناسیون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوی این دانشگاه نیز در دست پیگیری است و پیش‌بینی شده کلاس‌های حضوری تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در مهرماه و سایر مقاطع با تاخیر یک ماهه آغاز شود.

در این آیین ساختمان سراهای نوآوری سلامت کار، بازیافت و پسماند و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در فضایی به وسعت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع در سه طبقه با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهر سال ۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری در ۱۰ رشته آغاز کرد و هم‌اکنون این دانشگاه به ‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غرب کشور در هفت معاونت و با چهار مرکز آموزشی وابسته در مهاجران، شازند، آستانه و خنداب فعالیت دارد.

کد خبر: 24629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =