دریافت شهریه مصوب در آموزش غیرحضوری، قانونی است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: دریافت شهریه مصوب حتی در زمان آموزش غیرحضوری، کاملا قانونی است.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی پس از شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون تعطیل شدند و آموزش ها را به صورت مجازی ادامه دادند، در این شرایط آموزش مجازی، خانواده‌ها همواره برای پرداخت شهریه در مدارس غیردولتی با ابهاماتی روبه رو هستند.

در این راستا شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا توضیح داد: شهریه مدارس غیردولتی در ۲ بخش شهریه مصوب و شهریه مکمل تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: شهریه‌ مصوب به شهریه‌ای گفته می‌شود که در چارچوب برنامه رسمی درس ملی و حواشی چند ساعته با عنوان فوق برنامه صورت می گیرد و شهریه مکمل عبارت است از فعالیت‌هایی که باید با توافق مدرسه و اولیا انجام شود.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: مدرسه باید همه مولفه‌های مدنظر مانند، فضا برای فعالیت، نیروی انسانی و هزینه‌های جاری برای فعالیت حضوری یا مجازی را داشته باشد، هنوز هم حضوری یا مجازی بودن آموزش در سال تحصیلی جاری مشخص نشده است؛ بنابراین شهریه مصوب یا پایه دریافت می‌شود.

فولادوند افزود: مدارس شرایطی را باید برای تامین ملزومات آموزش غیرحضوری داشته باشد؛ بنابراین پرداخت شهریه مصوب حتی در زمان آموزش غیرحضوری، کاملا قانونی است. اما آن بخش از شهریه که مربوط به فعالیت‌های مکمل می‌شود، اگر قابلیت اجرا نداشته باشد، مدارس یا شهریه آن را دریافت نمی کنند یا اگر دریافت کنند و شرایط به سمت آموزش غیرحضوری برود، باید این فعالیت‌ها به صورت مستند درآیند.

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: اگرچه روند پرداخت شهریه بین اولیا و مدرسه یک روند تدریجی است و زمانبندی در روند پرداخت صورت می‌گیرد اما بخش شهریه مکمل که قابلیت اجرا ندارد باید یا دریافت نشود یا به صورت مستند باشد.

فولادوند گفت: اگر حتی شرایط آموزش به صورت کاملا غیرحضوری باشد، باز هم شهریه مصوب پرداخت می‌شود.

وی افزود: در بخش شهریه مکمل اگر به صورت مجازی قابل ارائه است، هزینه همان بخش را می‌توانند دریافت کنند اما هر بخشی که قابل ارائه نباشد، وجه آن نباید دریافت شود.

کد خبر: 24599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =