۲۷ دانشگاه وزارت علوم ساماندهی شدند

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: ۲۷ دانشگاه مد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی و به دانشگاه های بزرگ تر محلق شدند.

به گزارش آتیه آنلاین، منصور کبگانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره ساماندهی مراکز آموزش عالی افزود: اکثریت دانشگاه ها برای ساماندهی بررسی و تایید شدند، اما تعدادی هم برای ساماندهی مورد تایید قرار نگرفتند.

وی ادامه داد: در ساماندهی آموزش عالی، ۲۷ دانشگاه مد نظر وزارت علوم برای ساماندهی تایید شدند و چهار تا پنج دانشگاه هم برای ساماندهی مورد تایید قرار نگرفتند.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دلایل تایید نشدن ساماندهی بعضی از دانشگاه ها، گفت: برخی از موسسات به مرحله دانشگاه رسیده اند و با شاخص های وزارت علوم حدود ۵۰ هیأت علمی داشتند که امکان ادغام این مراکز وجود نداشت، برای ساماندهی این مراکز باید دلیل بهتری داشته باشیم.

به گفته قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، این دانشگاه ها امکانات و رشته های خوبی در اختیار داشتند که به آنها فرصت داده شد سایر استانداردهای وزارت علوم را هم کسب کنند.

کبگانیان با بیان اینکه برخی از مراکز آموزش عالی هم نیازمند ساماندهی بودند، بیان کرد: این موسسات فضای ساختمانی و زیرساختی کافی نداشتند. البته مراکز یاد شده تعطیل نمی شوند، بلکه به دانشگاه های بزرگتر الحاق شدند.

وی درباره فاز دوم ساماندهی مراکز آموزش عالی، گفت: همه مطالبی که تاکنون مطرح شده در فاز نخست انجام شده است، این ساماندهی فاز دوم هم دارد که معاون آموزشی وزارت علوم درخواست فرصت چند ماهه برای بررسی اقدامات فعلی در فاز نخست کرد تا آمادگی لازم برای شروع فاز دوم ساماندهی آغاز شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۲ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با تایید نقشه جامع علمی کشور ساماندهی شدند و این روند همچنان ادامه دارد. تمرکززدایی و تفویض اختیارات به دانشگاه‌ها از دیگر مزایای اجرای این طرح است؛ مدیریت این طرح در سطح استانی انجام می‌شود، اما در سطح منطقه‌ای نیز در سطوح مختلف می‌توانند فعالیت کنند.

این طرح با اجرا در زیرنظام‌های دانشگاه پیام نور و جامع علمی کاربردی نیز به خوبی انجام شده و با تجمیع و ساماندهی مراکز، تعداد مراکز دانشگاه پیام نور از ۵۰۰ واحد به ۳۷۵ واحد و دانشگاه جامع علمی کاربردی از هزار و ۷۴ واحد به ۵۸۵ واحد تغییر یافته‌اند.

کد خبر: 24385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =