دولت بایدن معامله ۷۵۰ میلیون دلاری فروش تسلیحات به تایوان را تایید کرد

وزارت امور خارجه آمریکا فروش تسلیحاتی بالقوه به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار به دفتر نمایندگی فرهنگی و اقتصادی تایوان در آمریکا را تایید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا فروش تسلیحاتی بالقوه به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار به دفتر نمایندگی فرهنگی و اقتصادی تایوان در آمریکا را تایید کرده است که شامل ده‌ها سیستم توپخانه‌ای هویتزر خودکششی ام ۱۰۹ ای ۶ می‌باشد.

علاوه بر ۴۰ سیستم توپخانه‌ای هویتزر خودکششی، دفتر نمایندگی فرهنگی و اقتصادی تایوان در آمریکا خواستار خریداری ۲۰ خودروی زرهی پشتیبانی مهمات توپخانه‌ای ام ۹۹۲ ای ۲، پنج خودروی بازیابی زرهی هرکولس ام ۸۸ ای ۲‌، پنج تیربار سنگین کالیبر ۵۰، کیت‌های راهنمای دقیق و یک سیستم پیشرفته داده‌های تاکتیکی توپخانه‌ای میدانی شده است.

سیستم پیشرفته داده‌های تاکتیکی توپخانه‌ای میدانی کمپانی ریتون یک سیستم مدیریت میدان جنگ و کنترل آتش مبتنی بر نرم‌افزار است که در حال حاضر توسط نیروهای ارتش آمریکا استفاده می‌شود.

این بیانیه تاکید دارد که این فروش پیشنهاد شده سیستم‌های توپخانه‌ای هویتزر خودکششی به تایوان در به روز رسانی یگان هویتزرهایش کمک خواهد کرد و توانایی‌اش را برای برخورد با تهدیدات کنونی و آتی تقویت می‌کند.

کد خبر: 24189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =