گالری‌گردی تابستانی

در روزهای گرم مرداد ماه  و در شرایطی که تهران در شرایط قرمز کرونا به سر می برد، چراغ برخی نمایشگاه‌های هنری همچنان روشن است و روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در یک سال و نیم گذشته که کرونا بسیاری از فعالیت‌های  هنری را از رونق انداخت گالری‌ها نیز از این رکود در امان نماندند و یا یکی‌ در میان باز و بسته بودند و یا اینکه  فعالیت‌شان را به فضای مجازی محدود کردند. از هفته گذشته نیز به علت شیوع مجدد ویروس کرونا، برخی گالری‌ها فعالیت خود را به طور موقت متوقف کردند اما  بعضی از آن‌ها ترجیح دادند در صورت تعیین وقت قبلی به برخی بازدیدکنندگان امکان بازدید دهند .   

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی گالری‌ها که در صورت تعیین وقت قبلی امکان بازدید از آن‌ها فراهم خواهد بود.

نسخه‌های مندرس در گالری این/جا

نمایشگاه انفرادی نگار فرجیانی با عنوان «نسخه‌های مندرس» جمعه ۸ مرداد ماه در گالری این/جا افتتاح شد و تا جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «با اعتقاد به این امر که اسناد تاریخی، هویت و شیوه‌ تفکر مردمان هر سرزمین را در خود به همراه دارند، در طول زمان تلاش بسیاری برای حفظ و مراقبت از آنچه از گذشته به یادگار مانده می‌شود. اسناد و میراث تاریخی در گذر زمان دایما با پدیده زوال، نابودی یا محو شدن و تغییر شکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

تلاش برای پیشگیری و نگهداری از چیزهایی که زمانی زاده شده‌اند که به شکل طبیعی یا گاهی غیرطبیعی در مواجهه با گذر زمان فرسوده یا فنا شوند کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است... در این مجموعه، بخشی از اسناد تاریخی را بازتولید کرده‌ام که با دخل و تصرف و خودخواسته دچار تغییر و تخریب در ساختار و فرم شده‌اند و بخشی دیگر ثبت و تصویر کردن آن زوالی است که بر سر اسناد و مدارک تاریخی و در گذر زمان افتاده است.»

نمایشگاه «نسخه‌های مندرس» همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری این/جا به نشانی تهران، ﺧﯾﺎﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ میزبان علاقه‌مندان است.

مجموعه تابستانه در گالری شیرین

نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم و عکس با عنوان «مجموعه تابستانه» جمعه هشتم مرداد افتتاح و تا سه شنبه دوم شهریور در گالری شیرین ادامه خواهد داشت.در این نمایشگاه آثاری با سبک و تکنیک آزاد از ۸ هنرمند که به ترتیب الفبا عبارتند از سعیده آرین، مینا بحرینی، حمید جعفری شکیب، کامبیز حضرت پور، بامداد رضوانیان، ابوالحسن ریاضی، مراد فتاحی، بهداد نجفی اسدالهی، حسن نوروزنیا و بهنام ولدوند به نمایش درآمده است.

این گالری در خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ قرار دارد و دوشنبه‌ها تعطیل است. ساعات بازدید از این گالری از ۱۱ تا ۱۹ است.

گرگ و میش ماندن در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی «گرگ و میش ماندن» از شیرین حیدری نژاد از جمعه هشتم مرداد افتتاح شد و تا سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در گالری «اُ» برپا خواهد بود. این گالری در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ قرار دارد و از ساعت ۱۲ تا ۲۰ فعالیت می‌کند و روزهای شنبه و یک شنبه تعطیل است.

«ویدیو به تفصیل» در گالری آرگو

همچنین امکان بازدید از نمایشگاه گروهی «ویدیو به تفصیل» که در «کارخانه آرگو» (بنیاد پژمان کارخانه آرگو) تا ۲۲ مرداد برپاست، با تعیین وقت قبلی فراهم است. این گالری در خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ قرار دارد و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ فعال است. همچنین روزهای تعطیل آن شنبه است.

شهربند در گالری آ

نمایشگاه گروهی «شهربند» روز جمعه ۸ مرداد در گالری آ به نشانی میدان هفت‌تیر، بلوار کریم‌خان‌زند، ابتدای خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، شماره ۷ گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثاری از مرتضا آکوچکیان، فرناز باغبان، فرید بیان، وحید حسین پور، نوژن حق دوست، هوفر حقیقی، نوشین خدادادی، سوده داود، آتنا دشتی، هانیه دوامی، ابوالفضل رفیعی، مصطفی سلطانی، فاطمه طراح، مصطفی قربانی، زهرا قیاسی، مهزیار کبیری، مهسا کیالها، یونس گوکه، رضا مرادی، حورا میرزابزرگ، نیلوفر نادری و کاویان هازلی به نمایش درمی‌آید.

کد خبر: 24135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =