مردم نباید تاوان کمبود منابع مالی هلال احمر را بدهند

‌ نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه ما نمی‌توانیم برای بهره‌مندی هلال احمر از حق ثبت سند خودرو به مردم فشار مالی تحمیل کنیم تاکید کرد که تامین منابع مالی مورد نیاز این نهاد تنها باید از طریق بودجه سنواتی صورت بگیرد. نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه ما نمی‌توانیم برای بهره‌مندی هلال احمر از حق ثبت سند خودرو به مردم فشار مالی تحمیل کنیم تاکید کرد که تامین منابع مالی مورد نیاز این نهاد تنها باید از طریق بودجه سنواتی صورت بگیرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت،  حسن نوروزی  در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه کاهش سهم هلال احمر از حق ثبت اسناد رسمی آسیب زا است، گفت: این موضوع هیچ آسیبی برای هلال احمر به همراه ندارد، ضمن اینکه این نهاد به این دلیل که گفته شده است نقل و انتقال سند خودرو هم از طریق پلیس راهور و هم دفترخانه‌ها امکانپذیر است به این موضوع اشاره کرده است که با این تصمیم حق ما کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما نمی‌توانیم به این دلیل که هلال احمر در این مورد طالب وجه است به مردم فشار وارد کنیم، بنابراین بر اساس رای دیوان عدالت اداری و قوانین موجود گفته‌ایم نمی‌توان مردم را مجبور کرد که برای انتقال سند خودرو حتما به دفترخانه‌ها مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: اگر فردی به سند خودرو نیاز داشت به دفترخانه مراجعه می‌کند در غیر این صورت به پلیس راهور مراجعه کرده و برگه‌ سبز خودرو را تعویض می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هلال احمر معتقد است که اگر افراد برای ثبت سند به دفترخانه مراجعه نکنند حق ما کاهش پیدا می‌کند، اما ما نمی‌توانیم در این شرایط که مردم با مشکلات ناشی از گرانی و تورم مواجه هستند این بار را بر دوش آنها بگذاریم تا بتوانیم منابع مالی مورد نیاز یک نهادی را تامین کنیم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تامین وجوه مورد نیاز هلال احمر مربوط به مجلس می‌شود که باید در بودجه سنواتی لحاظ کند.

کد خبر: 24128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =