ضرورت تبدیل مهارت‌آموزی به فرهنگ عمومی

معاون اول رئیس‌جمهور در جریان مراسم افتتاح مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت گفت: موضوع مهارت آموزی باید به فرهنگ عمومی و یک مساله جدی در کشور تبدیل شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آیین افتتاح نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، شنبه نهم مرداد ماه ۱۴۰۰، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، به صورت ارتباط وبیناری با مرکز تربیت مربی برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در مراسم آغاز رسمی این مراسم با بیان اینکه مدرک و عنوان وقتی به درد می‌خورد که با آن بتوان کاری کرد، اضافه کرد: دانشگاه‌های ما باید کارآفرین باشند و آموزش و پرورش نیز به عنوان رکن اصلی تربیت نیروی انسانی نقش مهمی در افزایش مهارت دارد.

جهانگیری با بیان اینکه اقتصاد باید متکی به فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد، گفت: اگر مهارت آموزی مدرن متناسب با شرایط جدید جایگاه خود را پیدا کند، تغییر می‌کند و هر کس هم مهارت داشته باشد شغل پیدا می‌کند.

براساس این گزارش، نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، به صورت نمادین در رشته های لوله کشی و اجرای سیستم های گرمایشی با تعداد ۸  رقابت کننده از استانهای سمنان، بوشهر، خراسان رضوی، اردبیل، ایلام، زنجان، یزد و کردستان در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد.

در این مراسم اسحاق جهانگیری با حضور در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از نمایشگاه رقابت کنندگان نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت بازدید کرد.

همچنین در ادامه این آیین، ویدئوکنفرانسی(وبیناری) به مناسبت هفته ملی مهارت و ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای، از۳۵۴ مرکز جوار کارگاهی وبین کارگاهی بهره برداری و از ۵۰۰ استاندارد مهارتی رونمایی شد.

کد خبر: 23566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =