ضرب الاجل خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق روز دوشنبه اعلام می‌شود

نخست‌وزیر عراق عازم واشنگتن است تا تقاضا کند ‌رئیس‌جمهور یآمریکا همه سربازان این کشور را از عراق خارج سازد و به رسانه های عراقی اعلام کرده که این سفر «به حضور نیروهای جنگی پایان می‌دهد.»

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، نخست‌وزیر عراق عازم واشنگتن است تا تقاضا کند ‌رئیس‌جمهور یآمریکا همه سربازان این کشور را از عراق خارج سازد و به رسانه های عراقی اعلام کرده که این سفر «به حضور نیروهای جنگی پایان می‌دهد.»

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که آمریکا احتمالا «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق را مجبور به این درخواست کند و به این ترتیب یک ضرب الاجل طی روز دوشنبه برای خروج نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی اعلام می شود.

مقام‌های پنتاگون و دیگر مقام‌های دولتی می‌گویند برای رسیدن به این منظور تعدادی کم اما بدون توضیح بیشتر معادل دو هزار و 500 نیروی آمریکایی مستقر در عراق را خارج ساخته و نقش نیروهای دیگر روی کاغذ تغییر می‌کند.

یک مقام آمریکایی آگاه به بحث‌های جاری گفت: «تا پایان سال جاری میلادی نیروی نظامی دارای نقش رزمی وجود نخواهد داشت. ما پیش‌بینی اعمال تنظیمات در قوا همراستا با این تعهد را داریم.»

کد خبر: 22996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =