احتمال برگزاری رفراندوم استقلال اسکاتلند در ۲۰۲۱ قوت گرفت

نیکولا استورجن با اشاره به مشکلات پیش آمده در فرآیند مذاکرات برگزیت برگزاری رفراندم استقلال در سال آینده میلادی را رد نکرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از گاردین، وزیر اول اسکاتلند امروز (جمعه) گفت، به دنبال برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در سال آتی میلادی است.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند گفته است: اسکاتلند باید فرصت انتخاب این را داشته باشد که در پارلمان بعدی مستقل باشد یا خیر.

اوایل ماه جاری میلادی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با قانونگذاران احزاب اپوزیسیون در پارلمان این کشور بر سر اظهارات اخیرش درباره خودمختاری اسکاتلند درگیر شد.

وی در جریان دیداری با قانونگذاران محافظه کار گفته بود که خودمختاری اسکاتلند یک فاجعه است.

بارنیه در لندن

در این راستا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا امروز (جمعه) اعلام کرد که، قرنطینه وی تمام شده و اواخر امروز به لندن می‌رود تا در مذاکرات برای برگزیت شرکت کند.

بی.بی.سی گزارش داده که مذاکرات رو در روی برگزیت در ۱۹ نوامبر و پس از آن تعلیق شد که یکی از اعضای تیم اروپایی به کووید-۱۹ مبتلا شد.

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: در ارتباط با قوانین بلژیک، تیم من و خودم دیگر در حالت قرنطینه نیست و قرنطینه ما تمام شده است. مذاکرات رو در رو می‌تواند ادامه یابد. من به کشورهای عضو امروز اطلاع دادم. به لندن می‌روم تا به مذاکرات ادامه دهیم.

اتحادیه اروپا و انگلیس باید پیش از ۳۱ دسامبر بر روی همکاری آینده و تجاری پسابرگزیت به توافق برسند اما ضرب الاحل برای تیم‌های مذاکره کننده دارد به اتمام می‌رسد و این توافق باید در پارلمان اروپا و انگلیس نیز به تایید برسد.

کد خبر: 2252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =