تراکتورسازی؛ تنها سدّ محکم سرخ‌پوشان

تیم پرسپولیس تهران تا رسیدن به جام قهرمانی سه مسابقه پیش رو دارد که حساس‌ترین آن دیدار با تراکتورسازی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، قطار لیگ برتر فوتبال ایران به ایستگاه‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران رقابت نزدیکی برای تصاحب جام قهرمانی این دوره از مسابقات با هم دارند و همه چیز به نتایج سه بازی باقی مانده از مسابقات بستگی دارد. پرسپولیس با دو امتیاز بیشتر نسبت به حریف اصفهانی خود در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است و سرنوشت قهرمان شدنش به دست خود این تیم است. در صورتی که سرخ‌پوشان هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند قهرمان خواهند شد اما اگر نتوانند هر سه بازی را با پیروزی سپری کنند دیگر باید منتظر نتایج تیم رقیب، یعنی سپاهان باشند.  

با تمام این تفاسیر پرسپولیس برای قهرمان شدن و بالا بردن جام قهرمانی تنها ۹ امتیاز فاصله دارد و حالا با شکست مقابل استقلال و از دست دادن جام حذفی، یحیی گل محمدی و شاگردانش تمام هدفشان به دست آوردن جام لیگ برتر است تا به قهرمانی‌های پیاپی خود ادامه دهند.  

نگاهی به حریفان پرسپولیس در سه بازی پایانی خود نشان از این دارد که سرخ‌پوشان کار چندان سختی در مسیر قهرمانی ندارند. آن‌ها باید با ماشین‌سازی سقوط کرده به لیگ یک بازی کنند که تا سه هفته مانده به پایان فصل حتی ۲۰ امتیاز هم کسب نکرده. پیروزی بر چنین رقیبی احتمالاً کار چندان سختی برای شاگردان یحیی گل محمدی نیست. پرسپولیسی ها در برابر تیم بی‌انگیزه و بی ساختاری چون ماشین‌سازی که در بدترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار دارد، کار سختی نخواهند داشت.  

تیم دیگری که پرسپولیس باید به به مصاف آن برود تیم پیکان است. پیکانی که مهدی تارتار را روی نیمکت خود دارد و در چند بازی اخیرش با پرسپولیس همواره تن به شکست داده است و این بار نیز بعید نیست هر سه امتیاز بازی را به سرخ پوشان واگذار کرده و پرسپولیس به یک قدمی جام برسد. به نظر می‌رسد تیم پرانگیزه پرسپولیس در برابر تیم میانه جدولی‌ای چون پیکان که هیچ انگیزه‌ای برای ادامه لیگ ندارد به راحتی به هر سه امتیاز برسد و مشکل خاصی برای رویارویی با پیکان نداشته باشد.  

اما حساس‌ترین بازی پرسپولیس در بین سه مسابقه خود بازی با تیم تراکتورسازی تبریز است. دیداری که در هفته بیست و نهم برگزار خواهد شد و به دلیل قدرت تیم تراکتورسازی و البته حساسیتی که همواره جدال این دو تیم داشته و دارد، می توان از آن به عنوان حساس‌ترین بازی یحیی و شاگردانش در ادامه فصل یاد کرد.

 حساسیت دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتور که در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد،  نه به دلیل وضعیت خوب فنی تیم تراکتور یا جایگاه حساس آنها در لیگ که به دلیل این است که بازی‌های  پرسپولیس و تراکتور همیشه جنجالی است. دیدارهای این دو تیم اغلب از روند عادی خارج می‌شوند و با حواشی خاصی هراه است.  پرسپولیس در دیدارش با استقلال در دربی اخیر نشان داده که چندان تیم حریصی نیست و ممکن است در بازی‌های حساس اسیر محافظه‌کاری‌های سرمربی‌اش شود و بازی را واگذار کند. برای همین است که می‌توان مدعی شد که سرنوشت قهرمانی لیگ برتر تا حد زیادی به دست تیم تراکتورسازی تبریز است.  

کد خبر: 22393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =