انتقاد کره شمالی از ادعای ژاپن درباره جزایر مورد مناقشه

کره شمالی دولت ژاپن را بابت ادعایش درباره مالکیت یکسری از جزایر موسوم به «دوکدو» مورد انتقاد قرار داد و آن را اقدامی بیشرمانه توصیف کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی دولت ژاپن را بابت ادعایش درباره مالکیت یکسری از جزایر موسوم به «دوکدو» مورد انتقاد قرار داد و آن را اقدامی بیشرمانه توصیف کرد.

سخنگوی کمیته المپیک کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کمیته المپیک ژاپن در اقدامی بیشرمانه "جزیره توک" را که بخش جدایی ناپذیر قلمروی کره است در نقشه مشعل المپیک بازی‌های خود قرار داده و آن را در وبسایت رسمی بازی‌های المپیک تابستانی که قرار است روز جمعه آینده آغاز شود، منتشر کرده است.»

این بیانیه از سوی کمیته المپیک کره شمالی در میان تنش جدید بین توکیو و سئول بر سر ادعای ژاپن بر سر جزایر تحت کنترل کره جنوبی منتشر شده است.

در ادامه بیانیه کمیته المپیک کره شمالی آمده است: «مسائل سیاسی از مسائل قلمرویی جدایی ناپذیر هستند و اینکه بر این مساله تاکید کنیم که بخشی از قلمروی کره از نظر جغرافیایی به ژاپن تعلق دارد و بر این وجه آن تمرکز داشته باشیم، مساله‌ای بی پایه و اساس و بی‌شرمانه است. سوءاستفاده از بازی‌های المپیک برای تحقق جاه‌طلبی ارضی با عنوان تقویت دوستی و هماهنگی، تمسخر ورزشکاران سراسر جهان و تمایل بشر به صلح و تحریک غیرقابل تحمل نقض حاکمیت ملت کره است.»

کد خبر: 22248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =