هیچ‌یک از متحدان آسیای میانه روسیه تمایلی به میزبانی از ارتش آمریکا ندارد

زیر خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تاشکند، ازبکستان گفت که هیچ یک از متحدان آسیای میانه روسیه تمایلی برای میزبانی زیرساخت‌های نظامی آمریکا همزمان با خروج نیروهای این کشور از افغانستان ندارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تاشکند، ازبکستان گفت که هیچ یک از متحدان آسیای میانه روسیه تمایلی برای میزبانی زیرساخت‌های نظامی آمریکا همزمان با خروج نیروهای این کشور از افغانستان ندارند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در حاشیه «کنفرانس بین‌المللی جنوب و مرکز آسیا: ارتباط منطقه‌ای. چالش‌ها و فرصت‌ها» گفت: «مقام‌های آمریکایی تلاش می‌کنند تا کشورهای آسیای میانه و پاکستان را به ویژه متقاعد کنند که قلمروهایشان را در اختیار آمریکا قرار داده تا تاسیسات نظامی‌شان را به این کشورها منتقل کنند.»

وی تاکید کرد:‌ «نخست اینکه پاکستان و ازبکستان رسما اعلام کرده‌اند که این مساله اصلا جای بحثی ندارد و کشورهایشان را برای میزبانی از چنین زیرساخت‌های نظامی در اختیار آمریکا قرار نمی‌دهند. در دیدار وزرای خارجه پنج کشور آسیای میانه بعلاوه روسیه این مساله مورد بررسی قرار گرفت. هیچیک از کشورهای منطقه تمایلی برای این موضوع ندارند چون می‌گویند مردم و کشورشان در معرض خطر قرار می‌گیرند.»

کد خبر: 22151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =