تدوین برنامه هفتم توسعه اولویت دولت جدید

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از اولویت های دولت آینده پس از تشکیل کابینه تدوین برنامه هفتم توسعه است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص انتظارات از دولت جدید اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت آینده پس از تشکیل کابینه تدوین برنامه هفتم توسعه است. با توجه به تحریم‌ها، وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی، درآمدهای دولت آنگونه که باید نتوانستیم برنامه ششم را اجرایی کنیم.

وی افزود: برنامه ششم توسعه نیز که روزهای پایانی خود را طی می‌کند  ریل‌گذاری مناسبی در زمینه‌های مختلف بود که در بین برنامه‌های گذشته بی‌نظیر بود.

 رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اجرای برنامه ششم سالیانه 770 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد یک و نیم میلیون شغل پیش‌بینی شده بود و باید نرخ بیکاری از 12 به 8 درصد می‌رسید اما این موضوعات تحقق پیدا نکرد.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم پیش‌بینی شده بود، نرخ تورم کاهش پیدا کند که این اتفاق رخ نداد و شاهد افزایش آن بودیم، گفت: این موضوع به دلیل مولفه‌های گوناگونی بود که روی اشتغال و سرمایه‌گذاری و معیشت مردم اثر گذاشت.

وی همچنین درباره چگونگی تشکیل کابینه دولت جدید، تصریح کرد: هیچ کس اجازه ندارد به رییس‌جمهور آینده بگوید چه کسی را برگزیند، او هرکسی را بخواهد برای وزارت و دیگر مسئولیت‌ها انتخاب می‌کند و هر زمان بخواهد استاندار و دیگر مدیران را تغییر می‌دهد.

کد خبر: 22032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =