سرخ و آبی، هر دو محکوم به بُرد

دو تیم استقلال و پرسپولیس در شرایطی حساس‌ترین دیدار جام حذفی را برگزار می‌کنند که برای صعود از این مرحله هر دو به بردن محکوم هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین،  دو تیم استقلال و پرسپولیس مهیج‌ترین  و حساس‌ترین بازی چند ماه اخیر فوتبال ایران را در حالی برگزار می‌کنند که هر یک از دو تیم به دلایلی متفاوت تنها و تنها به پیروزی در این بازی فکر می‌کنند. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که تیم استقلال باید از تنها مسیر باقی‌مانده برای رسیدن به یک جام استفاده کند و پرسپولیس اگرچه دو مسیر برای دو جام در این فصل دارد اما هیچ‌کدام را فدای دیگری نمی‌کند. هر دو تیم عطش بسیار برای پیروزی دارند و می‌دانند که اگرچه نزدیک پایان فصل هستند اما هیچ جامی برای‌شان تضمین نشده است.

برای فرهاد مجیدی و شاگردانش از دست رفتن جام حذفی پرماجرا خواهد بود. استقلال در اوج اختلافات هستند و پیروزی در دربی حذفی برای فرهاد از هر بازی دیگری مهم‌تر است تا در جدلش با باشگاه کم نیاورد و البته موقعیتش را در جمع‌های هواداری حفظ کند. فرهاد مجیدی تا امروز جایگاه قابل و محترمی نزد هواداران دارد و موفقیت در جام حذفی به ارتقای این جایگاه کمک خواهد کرد تا او برای فصل بعد موقعیتی بهتر در استقلال داشته باشد.

برخی ها بر این باورند که اهمیت این بازی برای تیم استقلال که قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده است، بیشتر از پرسپولیس است اما به طور قطع نمیتوان این نظریه را پذیرفت چرا که حتی پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر، با توجه به فاصله دو امتیازی با سپاهان، می‌داند که کوچک‌ترین لغزش در لیگ سپاهان را به جام می‌رساند. بنابراین برای پرسپولیس جام حذفی اهمیتی بزرگ دارد و گذر از استقلال فارغ از کری‌های هواداری، مسیر یک جام است.

پرسپولیس در سال‌های آخر جام پشت جام برده است. یحیی گل‌محمدی این مسیر را عالی ادامه داد و پرسپولیس را موفق و مسلط پیش برد تا کمتر کسی یاد برانکو ایوانکوویچ بیفتد. نتیجه دربی حذفی و موفقیت در جام حذفی در کنار قهرمانی در لیگ، می‌تواند یحیی گل‌محمدی را در اوج حفظ کند. به همین دلیل اهمیت پیروزی در این بازی برای سرخ پوشان هم کم نیست.  

گل‌محمدی از شاگردانش کمال جدیت را خواهد طلبید و بازی تهاجمی و گلزنی را از همان دقیقه اول توصیه و جست‌وجو خواهد کرد. بر اساس این نگرش، سرخ‌ها به این ۹۰ دقیقه (یا بیشتر) فقط به چشم یک مسابقه مهم و الزام تازه خواهند نگریست و بدون احتساب تبعات آن و اینکه چه تأثیری بر بازی‌های بعدی‌شان می‌گذارد، سنگ‌تمام خواهند گذاشت. اگر هم سرخ‌ها نتیجه نگیرند، این دلخوشی را دارند که طی ۲۰ روز بعدی در ۳ دیدار باقی‌مانده لیگ افتخار اصلی‌تر مورد نظر خود را جست‌وجو خواهند کرد. اینکه نتیجه حاصلی دربی جدید تهران چیست، تأثیر بزرگی بر سه مسابقه بعدی قرمزها ندارد و لااقل این فرضیه‌ای است که نزدیکان گل‌محمدی به آن معتقدند و او را در نوع نگاهش به جام بسیار جدی و فاقد مصلحت‌جویی می‌دانند.

هر دو تیم محکوم به برد هستند؛ استقلال اگر بازنده این بازی باشد فرصت تصاحب جام را از دست داده  و دستش از قهرمانی کوتاه کوتاه خواهد شد. برای همین تنها برد برای هوادارانشان قابل قبول است. پرسپولیس هم اگر بازنده این بازی باشد ممکن است زیر فشار شکست مقابل حریف سنتی خود تمرکزش را برای بازی‌های باقی مانده در لیگ از دست بدهد و جام را به سپاهانی‌ها که در کمینشان قرار دارند، تقدیم کند. همه این دلایل از دربی فردا بازی هولناکی خواهد ساخت و کار هر دو تیم را سخت می‌کند.

کد خبر: 21954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =