اظهارات آلکنو در نشست خبری

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه از طریق رسانه‌های روسیه از دعوت فرهاد قائمی به تیم ملی ایران باخبر شده است، گفت: قائمی یک صدم افتخارات من را هم ندارد.

تیم ملی والیبال ایران پس از کسب عنوان دوازدهمی مسابقات لیگ ملت‌ها تمرینات خود را برای حضور در المپیک توکیو آغاز کرد و امیدوار است با هدایت سرمربی روس خود بتواند در توکیو نتایج قابل قبولی کسب کند.

ولادیمیر الکنو، سرمربی تیم ملی والیبال امروز دوشنبه با حضور در نشست خبری به تشریح وضعیت تیم ملی در آستانه اعزام به سی و دومین دوره بازیهای المپیک پرداخت و حدود دو ساعت پاسخگوی سئوال خبرنگاران بود. 

لیگ ملت ها به سوالات من پاسخ داد

الکنو در ابتدا گفت: اگر یادتان باشد قبل از شروع مسابقات گفتم امیدوارم لیگ ملت ها به بسیاری از سوالات من پاسخ بدهد. می توانم بگویم به بسیاری از سوالات من پاسخ داده شد. آزمونی برای تیم ما بود. مسابقات بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. در یک محیط بسیار سخت ۱۵ مسابقه فشرده انجام دادیم.

نتایج تیم ملی در لیگ ملت ها راضی کننده نبود

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: بازیکنان جوان را آزمایش کردم و سطح کلی تیم خودمان را مورد محک قرار دادم. نه تنها جوان ها بلکه همه بازیکنان را ارزیابی کردیم. از نظر نتیجه نه مورد پسند من بود و نه مورد پسند شما. اما حجم کاری که تیم انجام داد را نکات مثبتی می بینم. نکته بارز این بود که شما جوانان خوبی را دیدید. کسانی که امروز و آینده از پرچم ایران دفاع خواهند کرد.

می شد در لیگ ملت ها نتیجه بهتری گرفت

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمی شد کاری کنید که تیم ملی با نتایج بهتری لیگ ملت ها را به پایان برساند؟ گفت: می شد نتایج بهتری کسب کردیم مخصوصا در دیدار با صربستان. جوانان خوبی داشتیم. با یکی دو تعویض بازیکنان باتجربه می توانستیم این بازی را ببریم. اما همانطور که قبل از مسابقات گفتیم، هماهنگ شده بود که این مسابقات آمادگی باشد برای المپیک. به همین خاطر خواستم جوانان را تحت فشار و استرس آزمایش کنم و ببینم چطور از این آزمایش بیرون می آیند.

به معجزه اعتقاد ندارم

آلکنو یادآور شد: البته می دانستم که این مسابقات بسیار طولانی و پرفشار است. به همین خاطر برای جلوگیری از مصدومیت بازیکنان این تغییرات را انجام می دادم اما می دانستم که این تغییرات ثبات را برای تیم ملی به وجود نمی آورد. یادآوری می کنم که تیم ملی ایران تقریبا دو سال بازی رسمی انجام نداده بود. ۵۰ درصد تیم را جوانانی تشکیل می دادند که تقریبا بازی رسمی انجام نداده بودند. من به معجزه اعتقاد ندارم و فکر می کنم که فقط باید با کار به هدف رسید.

قائمی یک صدم عناوین من را هم کسب نکرده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که واکنش شما به دخالت هایی که فدراسیون در تیم ملی می کند بخصوص در بحث دعوت فرهاد قائمی چیست؟ گفت: قبلا این را یک بار گفتم بودم و الان تکرار می کنم. از زمان شروع کارم در تیم ملی تاکنون همه تصمیمات را من می گرفتم. در مورد مسائلی که شک یا تردید داشتم دو همکار دارم که با آنها مشورت می کردم. در هیچ مسائلی نه رئیس فدراسیون و نه مسئول دیگری فشاری بر من وارد نکرده است. من از آن دسته مربیانی نیستم که کسی فشاری به من وارد کند. در مورد فرهاد قائمی نمی خواستم صحبت کنم اما از آنجایی که این مسئله در موردش صحبت زیاد شده است برخی مسائل را روشن می کنم. تفاوت بنیادی که بین من و این بازیکن و جود دارد این است که من بزرگتر از ایشان هستم. ایشان در مورد گذشته و عناوین صحبت هایی کرده است اما یک صدم عناوینی که من کسب کرده ام را ندارد. تفاوت اصلی این است که من ایشان را جلوی خودم نشاندم و همه حرف هایم را زدم اما او جوابش را در رسانه ها داد.

با سعید معروف درباره قائمی صحبت کردم

سرمربی تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: در رابطه با قائمی من حدود یک ماه و شاید هم بیشتر سوال کردم. با سعید معروف در مورد او صحبت کردم. به کاپیتان گفتم که با کمال تاسف فیاضی به این مسابقات نمی رسد. دلم می خواست به فرم ایده آل خودش برسد اما در این مدت نرسید. باید تاکید کنم که ایشان سعی و تلاش زیادی کرد که به فرم برسد اما نرسید. از او به خاطر سعی و تلاشش تشکر می کنم.

در رسانه های روسیه از دعوت قائمی باخبر شدم!

آلکنو اظهار کرد: به من گفته شد بازیکنی داریم که می تواند در دریافت ها و سرویس ها خیلی خوب است. او فرهاد قائمی بود. به من گفته شد که ایشان ازدواج کرده و به دنبال زندگی اش است. البته مصدومیتی هم دارد که مانع از حضور جدی اش در مسابقات می شد. با این شرایط مسئله قائمی منتفی شد اما بعد از مسابقات لیگ ملت ها که یک هفته به روسیه رفتم. بازیکنان هم استراحت کردند. دو روز قبل از آمدنم در تهران در روزنامه های روسی خواندم که این بازیکن به تیم ملی دعوت شده است. در حدود دو سه ساعت بعد که این خبر را خواندم دستیارم گفت خوش خبر زنگ زده و گفتم شما موافق هستید که قائمی به تیم ملی دعوت شود؟

کد خبر: 21709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =