بازار داغ سریال‌سازی نمایش خانگی

این روزها بازار تولیدات شبکه نمایش خانگی داغ‌تر از همیشه است، تولید ۱۰ تا ۱۲ سریال در این شبکه و حضور چهره‌های شناخته شده در این آثار، خود دلیل محکمی بر این ادعا است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در روزهایی که امکان دسترسی به سینما و تئاتر و تفریحاتی از این دست فراهم نیست، شبکه‌های اینترنتی پخش فیلم جایگزین سالن‌های سینما در نمایش آثار سینمایی در سراسر دنیا شدند و توجه بسیاری از مردم به این استارت‌آپ‌ها  معطوف شده است.سامانه‌های اینترنتی فیلیمو و ‌نماوا نیز این روزها با در دست داشتن ۵۰ و ۴۵ درصد بازار شبکه نمایش خانگی، عمده سهم بازار VOD  در ایران را در اختیار دارند. بر اساس آنچه فیلیمو منتشر کرده است در آذر سال ۹۹، بیش از یک‌ میلیون ‌و ۱۰۰ هزار کاربر فعال داشته و نسبت به سال قبل، تعداد کاربرانش ۲.۵ برابر شده است. در واقع  رشد چشمگیر مخاطبان فیلیمو قطعا تنها محصول عملکرد این مجموعه نیست و کم‌کاری رسانه بزرگی مانند صداوسیما و تعطیلی سینماها هم تاثیر داشته و حتی عاملی مانند ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم هم موثر بوده‌اند.   

حالا  این روزها مردم نیز در انتظار تولیدات تازه از نام‌های آشناهای سینما در این شبکه هستند؛ از نیما جاویدی و بهرام توکلی و حسن فتحی تا رضا عطاران. با ادامه این شرایط به نظر می‌رسد این شبکه به‌ زودی از نظر شمار کلی بینندگان برنامه‌هایش علاوه بر صدا و سیما به طور چشمگیری بر سینماهم غلبه کندو سال ۱۴۰۰ آنطور که برخی اهالی سینما پیش‌بینی می‌کنند بیش از آنکه به نام سینما باشد به نام و کام سریال‌های شبکه نمایش خانگی خواهد بود.

بازگشت حسن فتحی با «جیران»

حسن فتحی که با سریال شهرزاد نمره قابل قبولی گرفت، سریال جیران را کارگردانی می‌کند. داستان سریال از پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را دربرمی‌گیرد. «جیران» نام یکی از همسران پرشمار ناصرالدین شاه قاجار بوده. دختری رعیت‌زاده و زیبارو که در تجریش زندگی می‌کرده و دست بر قضا، روزی که شاه از آن جا می‌گذشته، او را می‌بیند و دل می‌بازد. وقتی «جیران» را به حرمسرا می‌آورند، به سیاق معمول، چند وقتی سوگلی پادشاه می‌شود. تا این جای کار، دست‌مایه یک فیلم‌فارسی کاملاً مهیاست! اما در فضای حرمسرای ناصری، اتفاقاتی معمول است که دستمایه درامی پرکشش و پرماجرا را فراهم می‌کند. بهرام رادان، پری ناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن موذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و با حضور مریلا زارعی در نقش مهدعلیا بازیگران این سریال تاریخی هستند.

سازنده سرخپوست با اکتور می آید

نیما جاویدی که توانست  با ساخت فیلم سرخ پوست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند، اکنون قصد دارد با آکتور اولین سریال خودش را با فیلمنامه ای از مجید مجیدی نیز بسازد. اواخر سال پیش جاویدی و مطلبی قصد ساخت فیلم قلعه را داشتند که به خاطر پاندمی ویروس کرونا تولید آن متوقف شدو  به خاطر وضعیت مبهم پخش و اکران در حوزه سینما و ترافیک بالا پس از باز شدن سینماها، این دو ساخت فیلم قلعه را به سال آینده موکول کردند.

رضا عطاران برای نمایش خانگی سریال می‌سازد

همچنین طبق اخبار رسمی و منتشر شده نماوا، رضا عطاران پس از گذشت ۱۳ سال، اولین سریالش را به تهیه‌کنندگی سعید ملکان در شبکه خانگی کارگردانی می‌کند. این سریال که همچون دیگر سریال‌های رضا عطاران کمدی است، امسال از نماوا پخش خواهد شد. رضا عطاران هنوز از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران است و حتی حرف زدنش هم می‌تواند مردم را بخنداند. با اینکه او مدت‌هاست از کارگردانی فاصله گرفته اما از همین امروز می‌توان توفیق احتمالی سریالش را حتی در شبکه نمایش خانگی با پخش‌کننده انحصاری پیش‌بینی کرد.

عشق ناصرالدین شاه به دختری روستازاده

سریال «آهوی من مارال» با کارگردانی مهرداد غفارزاده نیز در سکوت خبری و با بازی ترلان پروانه در نقش مارال و حسن معجونی در نقش ناصرالدین شاه قاجار، مدتی است که کلید خورده است. این سریال که با حضور بازیگرانی چون حسن معجونی در نقش ناصرالدین شاه، ترلان پروانه، شبنم مقدمی، الهام کردا، لیلا بلوکات و علیرضا کمالی جلوی دوربین رفته  است در دو فصل ساخته می‌شود، که فصل اول ۱۵ قسمت و فصل دوم ۲۵ قسمت خواهد داشت.

«ناصرالدین شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه می‌رسد و چون برق می‌گذرد و به دنبالش حال سلطان صاحبقران می‌شود حال اسیری که در دام مانده باشد، صیاد رفته باشد. شاه به حکم قدرقدرتی امر می‌کند که صیاد را به شکارگاه بازگردانند، غافل از اینکه آن آهو چشم گریزپا، خود صید و صیاد عاشقی جوان است از دیار آذربایجان، دیاری که گل‌های دشتش همه سارای نام دارند و سروهای سر به فلک کشیده‌اش همه خان چوپان...» این خلاصه داستانی است که سازندگان سریال «آهوی من مارال» در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند.

مهران مدیری با «خاتون» به شبکه نمایش خانگی می‌آید

تینا پاکروان نیز اولین سریال خود را با عنوان «خاتون» ساخت.   «خاتون» با بازی نگار جواهریان، داستان زنی از زنان این سرزمین را روایت می‌کند که روزی روزگاری برای زندگی جنگیده‌اند. در این سریال به تهیه‌کنندگی علی اسدزاده، نگار جواهریان، اشکان خطیبی، مهران مدیری، ستاره پسیانی، میرسعید مولویان، فرخ نعمتی، بهناز جعفری، رضا بهبودی و... ایفای نقش می‌کنند. این سریال به‌زودی و به صورت اختصاصی از نماوا پخش خواهد شد.

حامد کمیلی هم شاه شد

سریال «قبله عالم» برخلاف دیگر سریال‌های تاریخی که درباره ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است، محتوای طنزگونه‌ای دارد و حامد محمدی کارگردانی آن را برعهده دارد. در این سریال که درون‌مایه طنز دارد، حامد کمیلی در نقش ناصرالدین شاه، شقایق دهقان در نقش مهد علیا، هادی کاظمی در نقش ظل‌الدوله و سوگل خلیق در نقش انیس‌الدوله جلوی دوربین رفته‌اند. در خلاصه داستان این سریال آمده است؛ ناصرالدین شاه ملقب به قبله عالم در آرزوی دست یافتن به اکسیر آب حیات است. اکسیر توسط طبیب مخصوص تهیه می‌شود، اما با نوشیدن آن حوادثی پدید می‌آید.

کد خبر: 21446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =