برنامه ۱۰ میلیارد دلاری بلک واتر برای ایجاد ارتش خصوصی در اوکراین

بنیانگذار شرکت امنیتی «بلک واتر» قصد استخدام سربازان نبرد اوکراین و خرید کارخانه هایی را داشت که قطعات هواپیمایی نظامی را در سال ۲۰۲۰ تولید می کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اسپوتنیک، مجله تایم گزارش داد که‌ «اریک پرینس» بنیانگذار شرکت امنیتی «بلک واتر» قصد استخدام سربازان نبرد اوکراین و خرید کارخانه هایی را داشت که قطعات هواپیمایی نظامی را در سال ۲۰۲۰ تولید می کردند.

گفته می‌شود که برنامه‌های بلند پروازانه پرینس برای کشور اروپای شرقی بیشتر به این دلیل محقق نشد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده‌، برای دومین‌بار در کاخ سفید پیروز نشد، زیرا به نظر م‌ رسید وی نزدیکی زیادی با این فرمانده کل قوا داشته است.

گزارش مجله تایم براساس مصاحبه با همکاران نزدیک و اسناد محرمانه تنظیم شده است. پرینس که نام شرکت مقاطعه‌کاری خود را به آکادمی تغییر داده در نظر داشت یک کنسرسیوم دفاع هوایی مستقل در اوکراین ایجاد کند که می‌توانست ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

وی امیدوار بود که  این کارخانه‌ها موتورهای جت و ‌بالگرد تولید کنند. او همچنین تصور می‌کرد کنسرسیوم با چهره‌های برتر صنعت مانند بوئینگ و ایرباس رقابت کند.

در همان زمان‌، مقامات اوکراین به این واقعیت مشکوک بودند که پرینس در معاملات خود به سیاستمدارانی نظیر آندری درکاچ و آندره آرتمنکو متکی بود که تحقیقات جنایی علیه آن‌ها در ایالات متحده در حال انجام بود و مظنون به ارتباط با پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بودند.

کد خبر: 21294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =