لحظه‌شماری چهار تیم برای هیجان نیمه‌نهایی

پس از روشن شدن چهره چهار تیم نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، حالا جدال تیم‌ها برای رسیدن به فینال آغاز خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰، به روزهای بسیار حساس خود رسیده است. به جایی که حالا چشم تمام علاقه‌مندان به فوتبال معطوف است به اینکه در جدال چهار تیم نهایی کدام تیم جام قهرمانی قاره سبز را بالای سر می‌برد. یورو ۲۰۲۰ با تمام شگفتی‌ها و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی که در آن در مرحله گروهی و یک هشتم نهایی‌اش رقم خورد؛ به مرحله نیمه نهایی رسید. مرحله یک‌چهارم نهایی  این رقابت‌ها با برگزاری چهار مسابقه به پایان رسید تا تکلیف چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات مشخص شود. انگلیس برابر اوکراین کار سختی پیش‌رو نداشت و آسان‌تر از آنچه تصورش را می‌کرد از سد شاگردان آندری شوچنکو گذشت. در دیگر دیدار این مرحله دو تیم دانمارک و جمهوری چک رودرروی هم قرار گرفتند که دانمارکی‌ها با برتری ۲ بر یک در این مسابقه حریف انگلیس در نیمه‌نهایی شدند. تیم های ایتالیا و بلژیک نیز پیش از این با شکست دادن حریفان خود راهی نیمه نهایی شده بودند.

روزهای خوب انگلیس با درخشش هری کین 

تیم ملی فوتبال انگلیس در مرحله یک هشتم نهایی در جدالی بسیار سخت که به نوعی سنگین ترین چالشش تا اینجای کار به شمار میرفت ، از سد آلمان گذشت و توانست یکی از مدعیان اصلی را از مسابقات حذف کرده و به نوعی نیمی از راه فینالیست شدن را طی کند. اگرچه در یک سمت جدول تیم‌های مدعی فرانسه، اسپانیا، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا حضور داشتند اما در این سمت فقط همین دو تیم می‌توانستند مدعی اصلی حضور در فینال باشند و با حذف زودهنگام هلند، تقریبا مسیر برای شاگردان ساوت‌گیت هموار شد. آنها برابر اوکراین در همان دقایق ابتدایی بازی به گل رسیدند تا تکلیف بازی خیلی زود مشخص شود. اگرچه اوکراینی‌ها در چند صحنه تلاش کردند کار را به تساوی بکشانند اما موفق نشدند و درنهایت در نیمه‌دوم سه گل دیگر نیز دریافت کردند تا انگلیس مقتدرانه و بدون دریافت گل خورده در این تورنمنت به نیمه‌نهایی برسد.

استرلینگ در سال‌های اخیر و زیرنظر پپ گواردیولا به بازیکن بسیار بهتری تبدیل شده است و حالا در حد یک ستاره در ترکیب انگلیس می‌درخشد. در یورو ۲۰۱۶ و در جریان دیدار انگلیس برابر ایسلند این وینگر جوان برابر بیرکر سیوارسون، یکی از ضعیف‌ترین مدافعان راست آن تورنمنت شبی آرام و کم‌فروغ را سپری کرد اما حالا پس از ۵ سال در قامت یک بازیکن تاثیرگذار در ترکیب تیمش هر دفاعی را آزار می‌دهد. همکاری او با هری کین نیز فوق‌العاده است و زوج موفقی را در تیم ملی تشکیل داده‌اند که ممکن است این اتفاق به‌زودی در منچسترسیتی هم رخ دهد. در شرایطی که شایعاتی مبنی‌بر احتمال حضور کین در جمع سیتیزن‌ها به‌گوش می‌رسد شاید این دو فصل بعد در لیگ جزیره نیز زوجی مخوف و غیرقابل مهار را تشکیل دهند. استرلینگ بدون‌شک می‌تواند نقشی مهم در موفقیت ساوت‌گیت و تیمش در این تورنمنت ایفا کند.

یکی از انتقاداتی که پیش از آغاز تورنمنت از ساوت‌گیت می‌شد حضور هری مگوایر و جوردن هندرسون در فهرست نهایی انگلیس برای یورو ۲۰۲۰ بود. هر دو بازیکن در اواخر فصل دچار مصدومیت شدند و بخشی از دیدارهای تیم‌های خود را از دست دادند اما ساوت‌گیت با اعتماد به هردوی این بازیکنان آنها را در فهرست تیمش قرار داد. مگوایر و هندرسون برابر اوکراین نقش مهمی در موفقیت تیم داشتند و اولی در بسته نگه‌داشتن دروازه موثر بود و دومی هم سرانجام نخستین گلش با پیراهن انگلیس را زد و یکی از گلزنان این دیدار بود. مدافع منچستریونایتد یکی از ارکان اصلی بسته ماندن دروازه انگلیس در ۵ بازی این تیم در یورو ۲۰۲۰ است و برابر آلمان هم به قدری خوب کار کرد که درنهایت به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

مگوایر در پایان این دیدار در پاسخ به این سوال که چقدر به حضور تیمش در فینال امیدوار است می‌گوید: «ما پیش از این تا نیمه‌نهایی جام جهانی رفتیم اما این بار فقط به دنبال حضور در فینال و کسب عنوان قهرمانی هستیم. جو رختکن تیم فوق‌العاده است و همه بازیکنان‌ انگیزه زیادی برای موفقیت در این تورنمنت دارند. البته ما باید هوشیار باشیم و تمرکز خود را در دیدارهای بعدی از دست ندهیم. هدف ما از ابتدا رسیدن به نیمه‌نهایی نبود بلکه به فراتر از آن و فتح جام می‌اندیشیدیم. حالا در آستانه رسیدن به این هدف هستیم و باید تلاش کنیم تا در دو بازی بعدی هم موفق باشیم. رسیدن به دو نیمه‌نهایی پیاپی در دو تورنمنت مهم اتفاق بسیار خوبی است اما هنوز هیچ چیز تمام نشده و باید به فکر عبور از سد دانمارک و رسیدن به فینال باشیم. ما یک دیدار سرنوشت‌ساز و مهم دیگر در پیش داریم و بسیار خوشحالیم که در سال‌های اخیر روند موفقیت‌آمیزی در تیم ملی داشته‌ایم.»

هری کین، ستاره انگلیس که در این دیدار دو گل زد، درباره این دیدار گفت: «همه بازیکنان عملکردی عالی داشتند و شبی فوق‌العاده را سپری کردیم. از همان ابتدای بازی توانستیم برتری خود را به حریف تحمیل کنیم و به همین دلیل با مشکل زیادی روبه‌رو نشدیم. در نیمه‌دوم هم به خوبی توپ را به گردش درآوردیم و توانستیم گل‌های بیشتری نیز به ثمر برسانیم. هدف همه ما این است که در این تورنمنت قهرمان شویم و تنها برای رسیدن به آن وارد این تورنمنت شده‌ایم.»

با رسیدن انگلیس به نیمه‌نهایی، اتحادیه فوتبال این کشور در تلاش است تا قرارداد اسپانسری بازیکنان برای حق استفاده از تصاویر آنها را دوبرابر کند تا درآمد بیشتری از این راه نصیب ستاره‌های این کشور شود. این درآمدزایی برای خود اتحادیه نیز بسیار مهم خواهد بود؛ چراکه آنها از پاندمی کرونا بیش از ۳۰۰ میلیون پوند ضرر کرده‌اند و این افزایش قرارداد می‌تواند تا حد زیادی کمبود بودجه آنها را جبران کند.

دانمارک تیم متحیرکننده یورو 

در دیگر دیدار این مرحله نیز دانمارک به لطف قرعه خوبی که در دور حذفی نصیبش شده، موفق شد با عبور از سد جمهوری چک به جمع چهار تیم برتر مسابقات صعود کند. دانمارکی‌ها که تورنمنت را با اتفاقی که می‌رفت به یک حادثه تراژیک تبدیل شود، آغاز کردند حالا در آستانه تکرار شگفتی‌سازی خود در یورو ۹۲ هستند. حمله قلبی کریستین اریکسن در جریان دیدار برابر فنلاند و اتفاقاتی که پس از آن رخ داد باعث شد این تیم متحدتر از قبل برای رسیدن به موفقیت تلاش کند و حاصل آن رسیدن به نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپاست. شاگردان کسپر هیولمند درحالی به این مرحله راه پیدا کرده‌اند که تاکنون بزرگانی چون آلمان، فرانسه و بلژیک از این تورنمنت کنار رفته‌اند اما دانمارک حتی به برتری برابر انگلیس و خلق یک شگفتی بزرگ در دیدار چهارشنبه‌شب هم امیدوار است. ستاره دانمارکی‌ها در این دیدار هم میکل دامسگارد بود که اگرچه روی دو گل تیمش تاثیر مستقیم نداشت اما نمایشی فوق‌العاده در این مسابقات داشت. این پدیده جوان که مورد توجه تیم‌های بزرگ اروپایی قرار گرفته است به خوبی توانسته جای خالی ستاره‌ای همچون اریکسن را پر کند و تیمش را به نیمه‌نهایی این مسابقات رسانده است.

سرمربی این تیم در پایان بازی درباره رسیدن تیمش به جمع چهار تیم برتر اروپا گفت: «این به نوعی یک معجزه است. نخستین چیزی که من در تمرین نخست تیم پیش از آغاز مسابقات به آن‌ها نشان دادم تصویری از ورزشگاه ومبلی (محل برگزاری دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال) بود. درست یادم هست که هنوز در پاییز بود اما اطمینان داشتیم که تیمم می‌تواند به این مرحله راه پیدا کند.

با تمام این تفاسیر در نهایت چهار تیم اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و دانمارک راهی نیمه نهایی شدند. حالا در پایان جدال دو تیم اسپانیا و ایتالیا که فردا شب برگزار خواهد شد و همچنین دیدار انگلیس و دانمارک که پس فردا برگزار می شود، چهره دو تیم فینالیست مشخص خواهد شد. مسابقات جام ملت‌های امسال به حدی غیر قابل پیش بینی است که هیچ کس نمی‌تواند به درستی و به یقین مدعی شود که کدام تیم‌ها در گام پایانی و در فینال برای تصاحب کاپ قهرمانی با هم جدال خواهند کرد.

کد خبر: 20952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =