اعتمادِ فرهاد و نمایش خوب آقای گلر در چارچوب دروازه

حسین حسینی بنا به صلاحدید فرهاد مجیدی به دروازه استقلال بازگشت و توانست از دروازه استقلال به خوبی صیانت کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم استقلال در فصل جاری لیگ‌ برتر فوتبال که هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند، فراز و نشیب زیادی را دید و این فراز و نشیب‌ها در نهایت منجر شد به اینکه آبی‌پوشان پایتخت از جمع مدعیان قهرمانی فاصله بگیرند تا تنها امیدش برای رسیدن به جام حذفی باشد و دستش از کاپ قهرمانی کوتاه نماند. 

در بین این عملکرد سینوسی که در تمام طول فصل در تیم استقلال شاهد آن بودیم، خط‌های مختلف از دروازه تا خط حمله، نمایش پر نوسانی داشتند. دروازه استقلال نیز به ثبات نرسیده بود و رشید مظاهری و حسین حسینی مدام در جدال برای دروازه‌بان اول شدن در تیمشان بودند.

پس از دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس که آبی پوشان بازنده آن بودند، کادر فنی استقلال تغییر و تحولاتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد. در این بین فرهاد مجیدی به فکر تغییر در دروازه تیمش نیز افتاد و رشید مظاهری را به نیمکت فرستاد و حسین حسینی به چارچوب دروازه استقلالی‌ها بازگشت. با وجود اینکه این تصمیم ممکن بود ریسک برای دروازه استقلال باشد، اما تا اینجای کار نتیجه بخش بود و موجب شد استقلال در گل نخوردن قوی عمل کند.

سیدحسین حسینی در بازگشت به دروازه استقلال مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی دروازه‌بان تیمش بود و دقیقه ۶۳ روی ضربه مارکو بیدف مغلوب شد؛ پس  از آن اما تا امروز این گلر اجازه نداده که توپی از خط دروازه‌اش رد شود. این نشان از این دارد که اعتماد فرهاد مجیدی به این دروازه‌بان و میدان دادن دوباره به او، نتیجه لازم را رقم زده است.

 آمار بازی‌های حسینی که در تیم استقلال رکورددار کلین‌شیت محسوب می‌شود، چهار بازی پی‌درپی ‌گل نخوردن را نشان می‌دهد. حسینی موفق شده در بازی با صنعت‌نفت آبادان، پدیده، گل‌گهر و سرانجام آلومینیوم اراک دروازه استقلال را به روی حریفان بسته نگه دارد تا عملکرد دفاعی استقلال در این بازی‌ها نیز درخشان‌تر از قبل جلوه کند.

تیم فرهاد مجیدی پیش از این شرایط مناسبی در بخش دفاعی خود نداشت و به‌زعم کارشناسان، یکی از دلایلی که باعث عقب‌ماندگی امتیازی استقلال در لیگ شده، همین موضوع است که به نظر می‌رسد با بازگشت حسینی و انگیزه‌هایی که او برای احیای خودش در ترکیب استقلال دارد، تا حدی این مشکل برطرف شده است.

این گلر در دروازه استقلال در مجموع ۳۸۷ دقیقه است که گلی دریافت نکرده و در مسیر صعودی گام برمی‌دارد. حال اینکه او موفق شود در بازی‌های آتی استقلال مقابل تراکتور و سایپا نیز همین روند را حفظ کند روشن نیست اما چیزی که مسلم است اینکه به‌احتمال زیاد او در نبرد دوباره استقلال با پرسپولیس در جام حذفی نیز سنگربان قفس توری آبی‌ها خواهد بود.

  نمایش خوب حسینی در مسابقات اخیر استقلال البته به معنی زیر سوال بردن عملکرد رشید مظاهری نیست. در واقع باید اذعان داشت که مظاهری نیز در استقلال آمار قابل قبولی دارد و در ایامی که برای تیمش دروازه‌بانی کرد نشان داد ظرفیت‌های تبدیل شدن به یک دروازه‌بان بزرگ را دارد اما بالا و پایین‌هایی که استقلال همواره دارد سبب شد این دروازه‌بان شرایط باثباتی را تجربه نکند و جایگاهش را از دست بدهد.

حال باید دید جدال این دو گلر تا پایان فصل، پایان جام حذفی و ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به سود کدام کفه سنگینی خواهد کرد. به نظر می‌رسد حسینی اگر به نمایش خوب خود ادامه دهد، مظاهری فرصتی برای عرض اندام دوباره نیابد. مگر اینکه حسینی این روزها درون دروازه استقلال متزلزل نشان دهد.

کد خبر: 20831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =