عطش انگلیسی‌ها برای بلیت نیمه نهایی

تیم ملی فوتبال انگلستان در بازی امشب خود با اوکراین در تلاش خواهد بود به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ دست پیدا کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رقابت‌های مرحله یک چهارم جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰، امشب با دو دیدار دیگر ادامه پیدا خواهد کرد که در دیداری حساس و سرنوشت ساز تیم ملی فوتبال انگلستان که با عبور از سد آلمان به یک چهارم نهایی صعود کرد،  باید به مصاف تیم ملی اوکرابن برود. تیم ملی فوتبال انگلیس در حالی در این بازی به میدان خواهد رفت که در آستانه آن است برای دومین بار پیاپی، به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات معتبر فوتبالی راه پیدا کند. دیداری که امشب ساعت ۲۳ و ۳۰ به وقت تهران در شهر رم برگزار خواهد شد.  

تیم ملی انگلیس از ابتدای این مسابقات عملکرد پر نوسانی داشت اما آن‌ها با قدرت نمایی در گام نخست مرحله حذفی نشان دادند که می‌توانند در بین ۴ تیم نهایی مسابقات باشند و حتی گوشه چشمی به قهرمانی داشته باشند. به ویژه اینکه این جام جام شگفتی‌ها لقب گرفت و تیم‌های قدرتمندی مانند پرتغال، آلمان، فرانسه و ... را در مرحله یک چهارم نهایی خود ندید. تیم ملی فوتبال انگلیس توانست در مرحله یک هشتم نهایی، در دیداری سخت و در جدال با حریفی بسیار قدرتمند، آلمان را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یابد.

تیم ملی فوتبال انگلستان مقابل آلمان دروازه‌اش را بسته نگاه داشت. آن‌ها مسیر آلمان را پیمودند که در یورو ۲۰۱۶، در چهار بازی اول خود گل نخورد اما هر سه باری که انگلیس به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا رسیده، بازی به ضربات پنالتی کشیده شده است.

گرت ساوت‌گیت در بازی مقابل آلمان از سه مدافع استفاده کرد و این کار به‌خوبی جواب داد. او ممکن است بار دیگر دست به همین کار بزند. در این صورت، جک گریلیش با وجود شایستگی‌هایش، ممکن است در ترکیب حضور نیابد اما ماونت می‌تواند جای بوکایو ساکا را در کنار رحیم استرلینگ و هری کین بگیرد. دکلان رایس و کالوین فیلیپس مقابل آلمان اخطار گرفتند و در خطر محرومیت هستند. به این ترتیب شاید جوردن هندرسون در ترکیب قرار بگیرد اما ساوت‌گیت احتمالاً تغییرات گسترده‌ای در ترکیب تیمش نمی‌دهد.

انگلیس در دیدار قبلی آلمانی را شکست داد که احتمالاً سخت‌ترین آزمون آن‌ها در راه رسیدن به فینال بود. طرفداران انگلیس حالا مشتاق آن هستند که  فینال را در حالی تماشا کنند که انگلیس یکی از دو تیم حاضر در میدان باشد. اگر انگلیس از این مرحله صعود کند، در دور بعد به مصاف جمهوری چک یا دانمارک خواهد رفت و البته مقابل هر کدام از این دو تیم، بخت خوبی برای پیروزی دارد.

حریف تیم ملی انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی تیم اوکراین است. تیمی که برای اولین بار در طول تاریخ مسابقات، به مرحله یک‌ چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا راه یافته است. این تیم یک بار هم در جام جهانی ۲۰۰۶ به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده بود که برابر ایتالیا، قهرمان آن مسابقات شکست خورد. آندری شوچنکو حالا می‌خواهد یک قدم فراتر برود و تیمش را به مرحله نیمه‌نهایی برساند. اوکراین در بازی با انگلیس آرتم بسدین را در اختیار ندارد. او با تکل بسیار خشن مارکوس دانیلسون، بازیکن سوئد، مصدوم شد و هرچند رباط صلیبی‌اش پاره نشد اما این نگرانی وجود دارد که او در سال ۲۰۲۱ دیگر نتواند بازی کند. اولکساندر زوبکوف هم دچار کشیدگی عضله ساق شده بود اما از مصدومیت رهایی یافته است و احتمالاً در ترکیب قرار می‌گیرد. دنیس پوپوف هم مصدوم است و به این بازی نمی‌رسد.

کد خبر: 20685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =