حاشیه های یک سریال پرمخاطب

محمود حسینی‌زاد گفته است که پس از توقیف رمان «بیست زخم‌ کاری» حالا اسم آن هم از تیتراژ سریال «زخم‌ کاری» حذف شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، «زخم کاری» نخستین سریال محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی، یک سریال درام است که با توجه به تعطیلی سینماها و فضای نوآر و داستان ملتهبی که دارد مخاطبان بسیاری را جلب کرده است. این سریال که یک مینی سریال ۱۵ قسمتی خواهد بود در قسمت چهارم موفق شد رکورد بیشترین میزان دقیقه تماشا را در میان سریال‌های نمایش خانگی در یک روز بشکند، همچنین کتاب «بیست زخم کاری» که سریال «زخم کاری»  از روی آن اقتباس شده است، پس از پخش قسمت نخست در بازار کتاب نایاب شد.

مهدی یزدانی‌خرم، سر ویراستار بخش ادبیات نشر چشمه،در این باره گفت:پس از پخش قسمت نخست سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان، چاپ چهارم کتاب «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد در فروشگاه‌های کتاب نشر چشمه به پایان رسیده است. او می گوید:استقبال از نسخه الکتریکی کتاب هم باتوجه به آمارهایی که از سوی مسئولان سایت فیدیبو دریافت کردیم، بسیار خوب بوده به طوری که جزو رمان‌های پرفروش این سایت است و  مسئولان نشر چشمه در تلاش هستند با طی کردن سریعتر مراحل اخذ مجوز چاپ پنجم کتاب را روانه بازار کنند.با این حال  چندی بعد بهرنگ کیاییان از مدیران انتشارات چشمه با تکذیب افزایش فروش کتاب در اثر پخش سریال، گفت: من تعجب می‌کنم که این آمارها از چه منبعی اعلام می‌شود، چراکه ما به عنوان ناشر این رمان نسخه‌ای از این کتاب را برای فروش نداریم و اساسا مدت طولانی است که این کتاب ممنوع‌الچاپ شده است.

حالا پس از توقیف رمان «بیست زخم‌ کاری»، در اتفاقی نه چندان مرسوم نام این رمان نیز از تیتراژ سریال حذف شده است.محمود حسینی‌زاد درباره توقیف این رمان، گفت: «این رمان از آذر و دی‌ماه سال گذشته (۱۳۹۹)  با شروع تهیه سریال لغو مجوز شد. الان هم برای پخش این سریال ظاهرا گفته شده اسم کتاب از روی آن برداشته شود و از بخش چهارم دیگر اسم کتاب در تیتراژ سریال نیست.»حسینی‌زاد، ۵ سال پیش درباره این رمان گفته بود: «تم کلی رمان برگرفته از «مکبث» شکسپیر است. این‌جا در جنگ بر سر منافع اقتصادی با پس‌زمینه‌ فساد اقتصادی، زیردستی بالادست را می‌کشد، چون فکر می‌کند حقش پایمال شده، زن او را وسوسه می‌کند، بعد انتقام و انتقام‌گیری به کمک قدرت‌های پشت پرده.»در بخشی از نوشته پشت جلد کتاب هم آمده است: رمان داستان مردی است که می خواهد سلطه گر باشد. در ابتدا پیرمردی ثروتمند و دارا جان می دهد، پزشکی قانونی مرگ را عادی اعلام می کند؛ اما این تازه آغاز ماجراست... حسینی زاد مبنای روایت خود را بر اموری ممنوعه گذاشته که به تدریج روح قهرمان های او را فاسد می کند. ولع، حرص، کشتن، کذب و البته میل به بزرگ بودن در جای جای این رمان خواندنی و جذاب نیروی محرکه قهرمان های اصلی اوست.

از سویی دیگر شنیده شده که سازمان سینمایی از «ساترا» بابت محتوای «زخم کاری» شکایت کرده است. گفته می شود صحنه های مربوط به سیگار کشیدن مالک، نمایش استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی در بخش هایی از سریال از جمله موارد اعتراضی سازمان سینمایی است. با این حال هنوز مشخص نیست که ارشاد چرا کتاب را توقیف کرده و  به‌دنبال آن ساترا چرا به‌عنوان یک نهاد نظارتی به‌دلیل همان توقیف و جلوگیری از پرفروش شدن رمان نامش را حذف می‌کند در حالی که مخاطبان به هر شکلی درصدد تهیه کتاب خواهند بود.

کد خبر: 20333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =