آزادی شماری از زندانیان پاکستانی به دستور اشرف غنی

رئیس‌جمهوری افغانستان فرمان رهایی برخی از زندانیان پاکستانی را صادر کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری افغانستان فرمان رهایی برخی از زندانیان پاکستانی را صادر کرد.

 بر این اساس، غنی فرمان عفو مجازات و رهایی برخی از زندانیان پاکستانی را که به «حکم قطعی و نهایی محاکم» در افغانستان محکوم به مجازات شده‌اند، صادر کرد. با صدور این فرمان، آن‌ عده از زندانیان پاکستانی که از زمان حبس‌شان یک‌ ماه باقی مانده باشد، آزاد خواهند شد.

در متن فرمان ریاست‌جمهوری افغانستان دلیل این اقدام نشان دادن «حسن‌نیت و تحکیم روابط دوستانه با جمهوری اسلامی پاکستان» عنوان شده است.

این فرمان چهار ماده دارد. در ماده اول آمده است که آن شمار از زندانیان پاکستانی که مدت حبس‌شان یک ماه باقی‌مانده باشند، مجازات آن‌ها عفو و از زندان رها شوند. 

ماده دوم، جزای نقدی زندانیان پاکستانی که شرایط ماده اول این فرمان را داشته باشند یا مدت حبس‌شان را سپری کرده و پولی برای پرداخت نداشته باشند، مورد عفو قرار داده است.

در ماده سوم فرمان اشرف غنی، مسئولیت اجرای فرمان عفو مجازات زندانیان پاکستانی به کمیسیونی که فرمان عفو مجازات «محجوزین و محبوسین» را به مناسبت عید قربان اجرا کرد، سپرده شده است.

در ماده چهار فرمان ریاست‌جمهوری افغانستان زمان اجرای این فرمان سی‌ام آبان ذکر شده است.

کد خبر: 2032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =