دردسرهای یک فحش ناموسی

انتشار ویدئویی از محمود فکری پس از شکست تیمش مقابل فولاد خوزستان برای این مربی و تیم استقلال دردسر ساز شد.

به گزارش آتیه آنلاین، تنها دو هفته از آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال گذشته است، اما همین دو هفته آنقدر حواشی و جنجال به خود دیده که به نظر می‌رسد در این فصل کرونایی باید شاهد یکی از پر سر و صداترین لیگ‌هایتاریخ باشیم. این بار اما حاشیه‌ها شکل و شمایل ناموسی به خود گرفته است. جایی که انتشار یک ویدئو از سرمربی تیم آبی‌پوشان پای این مربی را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باز و تیم استقلال را وارد حاشیه‌ای تازه کرد. در سال‌های اخیر و با روتین شدن استفاده از تکنولوژی گوشی‌های هوشمند، بارها پیش آمده که انتشار ویدئوهایی که پنهانی از چهره‌های معروف منتشر می‌شود، این افراد را دچار دردسر کند. با این حال به نظر می‌رسد هنوز هم افراد سرشناس علاقه‌ای به کنترل رفتار و ادبیات خود ندارند و ترجیح‌شان این است که همچنان از ادبیات کوچه بازاری استفاده کنند. همین موضوع و انتشار ویدئویی از محمود فکری، سرمربی جوان استقلال دامن این مربی را گرفت.

**ماجرای ویدئو جنجالی چه بود؟

همه چیز از پایان دیدار تیم استقلال  تهران مقابل فولاد خوزستان در اهواز آغاز شد، جایی که شاهد شکست تیم استقلال برابر فولاد خوزستان بودیم.  این دیدار که با برتری دو بر یک میزبان به پایان رسید، تقابل دو کاپیتان و دو شماره 6 سابق استقلال در قامت سرمربی بود که مربی جوان‌تر، یعنی جواد نکونام از آن برنده بیرون آمد. بااین‌حال پخش ویدئویی از محمود فکری، سرمربی استقلال، بعد از پایان بازی که در حال دست‌دادن با یکی از بازیکنان فولاد است، حسابی جنجالی شده؛ سرمربی جدید استقلال در واکنش به کلمه «ببخشید» بازیکن فوتبال، با سه لفظ رکیک و زننده پاسخ می‌دهد؛ یکی را مستقیم و به حالت شوخی خطاب به بازیکن و سبک بازی تیم فولاد به زبان می‌آورد و دوتای دیگر را بعد از فاصله‌گرفتن از او. مشخصا محمود فکری از سر عصبانیت چنین الفاظ رکیکی را به زبان آورده و از بخت بد، ویدئویش ضبط و در فضای مجازی، دست به دست شد و استقلال را که وضعیت به سامانی ندارد، وارد چالش و حاشیه‌ای تازه کرد.

حالا فرصت برای آن‌هایی که با نشستن محمود فکری روی نیمکت سرمربیگری استقلال مخالف بودند، فراهم شد تا بار دیگر سیل انتقادات را به سمت این مربی نشانه گرفته و بار دیگر عنوان کنند که صندلی سرمربیگری استقلال برای محمود فکری بزرگ است! اما این تمام ماجرا نبود. فولادی‌ها که شنیدن الفاظ رکیک فکری به مذاق‌شان خوش نیامده بود، با صدور بیانیه‌ای از سرمربی استقلال بابت الفاظ زشتی که خطاب به مجموعه فولاد به زبان آورده، رسما شکایت کردند. اندکی بعد از آن بیانیه، فدراسیون فوتبال هم محمود فکری را به کمیته انضباطی و اخلاق فراخواند تا بابت این ویدئو و صحبت‌هایش توضیحاتی بدهد. پس از این ماجرا همه منتظر بودند که  محمود فکری بابت صحبت‌هایش ابراز تاسف و عذرخواهی کند اما خبری نشد و به نظر می‌رسد سرمربی استقلال  نه‌تنها از فحش‌های ناموسی که به زبان آورده ناراحت نیست بلکه دلیلی برای عذرخواهی‌کردن هم ندارد!

در آن طرف ماجرا هم نکته جالب این است که باشگاه استقلال هم هیچ عذرخواهی و ابراز ندامتی از این ماجرا انجام نداد. و جالب تر اینکه با صدور بیانیه‌ای، رفتار ارکان مختلف تیم رقیب را باعث عصبانیت محمود فکری توصیف کرده و آن را واکنشی نسبت به اقدامات بحث‌برانگیز بازیکنان و کادر فنی رقیب توصیف کردند؛ در واقع بیانیه باشگاه استقلال این‌طور خلاصه می‌شد که چون اعضای کادر فنی تیم رقیب بداخلاقی کرده‌اند، محمود فکری حق داشته است که با الفاظ ناموسی از خجالت‌شان درآید!

**آذری: کاش فکری قبل توهین ناموسی فکر می‌کرد!

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان که به نظر می‌رسد از وقایع رخ داده بسیار ناراحت است، درباره ویدئوی منتشر شده از محمود فکری، اظهار کرد: «خانواده و نوامیس هرکس خط قرمز او است و اینکه یک معلم و مربی که آموزش‌دهنده است در حالی‌که از خود بیخود شده است، پا را روی اخلاق و اصول بگذارد و با توهین به نوامیس کلیه ارکان تیم رقیب سعی بر تخلیه روحی-روانی خود کند و در کاهش فشار باخت دست به حرکات ناشایستی بزند که کلیت اخلاق و انسانیت را نابود کند، هیچ‌گونه نمی‌توان توجیه کرد. ای کاش «فکری‌ها» قبل از این توهین‌های ناموسی کمی فکر می‌کردند»

با تمام این تفاسیر شاید بهتر بود که محمود فکری که به زعم باشگاهش از کوره در رفته و عصبانیت باعث شده است که از چنین الفاظی استفاده کند، بابت این صحبت‌ها عذرخواهی می‌کرد. واکنش عجیب فکری و باشگاه استقلال چندان قابل درک نیست و با این روند می‌توان پیش‌بینی کرد که باید شاهد حکمی سنگین از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای استقلالی‌ها باشیم. اتفاقی که دریای طوفانی تیم استقلال را از این که هست متلاطم‌تر خواهد کرد. 

کد خبر: 2029

برچسب‌ها