معیشت مردم در اولویت تعطیلات کرونایی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه اعمال محدودیت و تعطیلی کسب‌ وکارهای برای کنترل این بیماری و قطع زنجیره ویروس کرونا ضروری است اما مسئولان باید معیشت مردم و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونایی را در اولویت قرار دهند.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، درباره چگونگی اعمال سیاست‌ها و محدودیت‌های جدید کرونایی در راستای به حداقل رسیدن آسیب به اقشار مختلف اظهارکرد: در شرایط کنونی اعمال محدودیت‌های جدید برای مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضروری به نظر می‌رسد؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که در چنین وضعیتی باید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا کمترین آسیب به کارگران، کارمندان، مشاغل و کسب‌وکارها وارد شود.

وی افزود: حتی اگر آسیب ناشی از اعمال این سیاست‌ها به زیربخش‌های اقتصادی وارد شد، دولت باید از آن‌ها حمایت کند. البته مجلس شورای اسلامی بارها بر این موضوع تأکید و اعلام کرده که در این زمینه در کنار دولت قرار دارد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و مسئولان متولی امر در چنین شرایط سخت کرونایی باید تدابیر ویژه‌ای بیندیشند. همچنین از آنجا که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون شدت انتشار آن مشخص نیست و کسی نمی‌تواند تخمین بزند که این ویروس تا چه زمانی قرار است به عنوان مهمان ناخوانده در دنیا حضور داشته باشد، دولتمردان بهتر است از اختیارات خود در راستای معیشت مردم استفاده بیشتری کنند.

بابایی کارنامی با بیان اینکه اگر مسئولان در حوزه معیشت مردم و حمایت از آسیب‌دیدگان نیاز به هزینه ‌کرد اعتبارات مصوب شده داشته باشند نه‌تنها مجلس مخالفتی با آن ندارد بلکه هرگونه حمایتی لازم باشد انجام می‌دهد تا این مهم به سرمنزل مقصود برسد، گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم و دستگاه نظارتی انتظار داریم دولت در این زمینه گزارش‌های لازم را به ما بدهد تا بتوانیم وظایف خود را بهتر انجام دهیم. البته اگر دولت با مجلس با صداقت و شفافیت بیشتری عمل کند، ما نمایندگان مجلس یکصدا از مسئولان حمایت خواهیم کرد تا وظایف خود را در راستای بهبود معیشت مردم و وضعیت اقتصادی کشور به انجام برسانند. به عنوان مثال از ماه‌ها قبل و با موافقت رهبر معظم انقلاب، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات وارد شده به بخش‌های  مختلف و معیشت مردم تصویب و ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: بنابراین دولت هم اکنون می‌تواند از این منابع مالی مشخص شده در راستای بهبود معیشت مردم استفاده کند چرا که در حال حاضر سهم بسیاری از این مبلغ باقی مانده و هنوز هزینه نشده است. من فکر می‌کنم سازمان تأمین اجتماعی نیز می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت این بودجه ابلاغی به یاری بیمه‌شدگان و شرکای اجتماعی خود برود. بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده میزان این حمایت تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و می‌توان این بهره‌گیری را تا ارقامی بالاتر نیز افزایش داد. نهادهای حمایتی مانند سازمان تأمین اجتماعی باید خود رأسا مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند یاریگر کسانی باشند که کسب‌وکارشان در ایام کرونا دچار مشکل شده و یا کلا از میان رفته است.

کد خبر: 2016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =