کسب سهمیه جهانی چشم‌اندازی برای هندبال زنان است

رییس فدراسیون هندبال اظهار داشت: دختران هندبال ایران سال‌ها مورد توجه و حمایت کافی قرار نداشتند و حالا فرصت آن رسیده که از آن‌ها حمایت شود.

به گزارش آتیه آنلاین، صبح امروز در تالار شهید سردار سلیمانی فدراسیون هندبال، تمرین تیم ملی هندبال دختران ایران برگزار شد و در حاشیه این تمرین رونمایی از پیراهن تیم ملی نیز صورت گرفت. 

علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون هندبال ایران که امروز از تمرین دختران هندبال بازدید کرد و دقایقی با ‌دختران ملی‌پوش صحبت کرد، در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، گفت: اردوی دختران هندبال به منظور حضورشان در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شده است. ما پس از بررسی‌های لازم و سنجیدن شرایط دختران هندبال و وضعیت مسابقات پیش رو تصمیم گرفتیم که تیم ملی بزرگسالان را برای اعزام آماده کنیم و این اردوی انتخابی با دعوت از برترین بازیکنان لیگ آغاز شد.

وی به برگزاری مرحله نخست اردوی دختران هندبال ایران اشاره کرد و گفت: مرحله نخست اردوها به میزبانی شهر مشهد برگزار شد و این دومین مرحله‌ای است که در سالن فدراسیون هندبال دختران تیم ملی اردو زده‌اند و هدف رسیدن به آمادگی کامل و رویارویی با حریفان قدرتمند است.

رییس فدراسیون هندبال در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا گفت: حریفان سرسختی را در مسابقات قهرمانی آسیا پیش رو داریم. از آنجایی که این مسابقات در واقع انتخابی مسابقات جهانی نیز به شمار می‌رود باید در نظر داشت که همه تیم‌ها با تمام توان ظاهر خواهند شد و راه آسانی پیش روی هندبالیست‌های ایران نیست. اگر در بین ۶ تیم نخست قرار بگیریم این اتفاق محقق خواهد شد.

پاکدل افزود: اگر فرصت حضور در مسابقات جهانی را بیابیم راه جدیدی پیش روی هندبال زنان ایران گشوده خواهد شد و این می‌تواند فرصتی عالی برای زنان هندبالیست ایرانی باشد تا خود را این بار در نبردی جهانی بیازمایند. 

رییس فدراسیون هندبال تاکید کرد: آخرین اعزام ملی پوشان دختر هندبال در سال ۲۰۱۸ صورت گرفته است و در آن مسابقات عنوان ششمی به هندبال زنان ایران تعلق گرفت. امیدواریم بتوانیم این عنوان را این دوره ارتقا ببخشیم و بتوانیم ضمن کسب سهمیه جهانی در آسیا نیز پیشرفت خود را نشان دهیم.

کد خبر: 20125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =