۱۵۰ مسجد فعال به شبکه شاد و پایگاه‌ اوقات فراغت دانش‌آموزان متصل شدند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۵۰ مسجد برتر و فعال به شبکه شاد و سیستم پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان متصل شده اند که پس از آن هر مسجد به سه پایگاه آموزشی مرتبط است.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، علیرضا کاظمی روز یکشنبه در  آیین افتتاحیه فعالیت های تابستانی برای نشاط، شادابی و امید آفرینی در بین دانش آموزان افزود: اوقات فراغت یکی از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش است که با کمک بخش‌های بیرونی شکل می‌گیرد.  

کاظمی تاکید کرد: اوقات فراغت مهم ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعداد، تقویت روح و هویت دینی و ملی دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برنامه‌ها را در شرایط سخت کرونایی ادامه می دهد که امسال به صورت هم‌افزا و فراگیرتر صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پایگاه تابستانی "من" از امروز در شبکه شاد آغاز به کار کرد.  اتفاق جدید این است که امسال سامانه همگام به شاد وصل شد که تقویت فناوری آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

کاظمی یادآور شد: ۱۵۰ مسجد برتر و فعال به شبکه شاد و سیستم پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان متصل شده اند که پس از آن هر مسجد به سه پایگاه آموزشی مرتبط شده است.  

وی ادامه داد: شعار فعالیت‌های تابستانی هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی است و مهم ترین سیاست ما تحقق شعار سال رهبری و ایجاد جذابیت و نشاط با تمرکز بر ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین است.  

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اهم اقدامات برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: تشکیل جلسه کمیسیون فعالیت تابستانی، ایجاد دسترسی در همگام برای دارالقران‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، پژوهش‌سراها هسته‌های مشاوره، مدیران مدارس متقاضی، سالن‌های ورزشی، اردوگاه و پایگاه‌های تشکل‌های دانش آموزی از خرداد ماه و برگزاری فعالیت تابستانی با تلفیقی از شبکه شاد و سامانه همگام از جمله برنامه‌های در دستور کار بود.  

کاظمی عنوان کرد: مدت دوره‌های اوقات فراغت در طول تابستان ۶ هفته است و یک تمهید مقدمات که مجموع هفت هفته می‌شود.  

وی افزود: زمان کلاس‌های پایگاه تابستانی مجازی ۳۰ دقیقه با احتساب ۱۰ دقیقه استراحت به طور کلی ۴۰ دقیقه است.

آیین افتتاحیه فعالیت های تابستانی برای نشاط، شادابی و امید آفرینی در بین دانش آموزان به صورت ویدیوکنفرانس از شبکه شاد برگزار شد.  

کد خبر: 20051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =