حضور در المپیک برای من تحقق یک رویا بود

دختر دونده ایرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو شد، میدان المپیک را بستری بزرگ و مهم برای نشان دادن توانمندی ورزشکاران زن ایران دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در آستانه برگزاری مسابقات المپیک، رفته رفته چهره ورزشکارانی که فرصت حضور در این میدان بزرگ و بین المللی را دارند، مشخص خواهد شد و کاروان ایران نیز در همین راستا، هر روز تکمیل‌تر می‌شود. آخرین خبرهای پیرامون ورزش زنان آبستن یک خبر خوشحال کننده برای زنان ورزشکار ایران بود؛ جایی که فرزانه فصیحی، دختر دونده ایران توانست صاحب سهمیه المپیک شده و تنها دختر دونده ایران باشد که در المپیک ۲۰۲۱ توکیو به مصاف حریفان جهانی خود خواهد رفت.  فرزانه فصیحی رکورددار دوی ۶۰ متر و بهترین دونده فعلی ۱۰۰ متر زنان ایران توانست با استفاده از بند یونیورسالیتی راهی المپیک شود.استفاده از این بند یک اقدام خوب و مهم از سوی مسئولان بود که در نتیجه به نفع ورزش کشور شده است. 

در همین راستا، فرزانه فصیحی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، ضمن ابراز خوشحالی از فرصتی که در اختیارش قرار داده شده است، اظهار داشت: حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است. از همان روزی که هر ورزشکار وارد حیطه ورزش حرفه ای می‌شود رویای المپیکی شدن را در سر دارد و این برای من بسیار خوشحال کننده است که توانستم به این آرزویم برسم و در میدانی به بزرگی المپیک در کنار برترین دوندگان حال حاضر جهان رقابت کنم. این برای من شبیه تحقق یک رویاست. المپیک بستری بسیار خوب است که زنان ورزشکار ایران شایستگی دختران ایران را به جهان نشان دهند و بسیار خوشحالم که این شانس به من روی آورده است. 

وی ادامه داد: سهمیه‌ای که به من تعلق گرفت حاصل تلاش کمیته ملی المپیک، پیگیری‌های فدراسیون دوومیدانی و البته عملکردی بود که من در سال‌های اخیر داشتم. فدراسیون و کمیته ملی المپیک فرم درخواستی را به IOC ارسال کردند و کمیته فنی مسابقات نیز  حضور من در المپیک را تایید کرد و چه اتفاقی می‌توانست از این برای من خوشحال کننده‌تر باشد؟

فصیحی با اشاره به اینکه دوی ۱۰۰ متر پر طرفدارترین ماده در رشته دوومیدانی است، خاطر نشان کرد: اینکه می‌توانم در پر هوادارترین بخش مسابقات المپیک حضور داشته باشم برایم یک افتخار بزرگ است. تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت که بهترین عملکرد را داشته باشم و بتوانم آبروی ورزش ایران به ویژه دختران ورزشکار ایرانی را در توکیو حفظ کنم.

کد خبر: 20045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =