پراکندگی مسئولیت‌ها عامل افزایش قیمت در بازار

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش  قیمت کالاهای اساسی این است که اختیارات و وظایف بین وزارت صمت و کشاورزی پراکنده است که سعی داریم مجددا اختیارات را به وزارت جهاد باز گردانیم.

سید جواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی افزایش  قیمت کالاهای اساسی این است که اختیارات و وظایف بین وزارت صمت و کشاورزی پراکنده است و سعی داریم مجددا اختیارات را به وزارت جهاد باز گردانیم تا تمرکز قانونی در این خصوص انجام بگیرد.

 وی افزود: در طرح تقویت امنیت غذایی، ستاد تنظیم بازار کالاهای کشاورزی را به صورت اختصاصی تشکیل دادیم که در راس آن وزیر جهادکشاورزی باشد بدین معنا که اگر در تنظیم بازار داخلی مشکلی ایجاد شد شخص وزیر جهاد باید پاسخگو باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح تقویت امنیت غذایی، تنظیم بازار وارد حوزه تخصصی شده است، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تخصصی این حوزه مشخص و تصمیمات دارای ثبات خواهد بود تا دولت کمترین دخالت را در حوزه کشاورزی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ساماندهی تجارت و بازار محصولات کشاورزی، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، حذف بروکراسی از این بخش، ایجاد اقتدار در حوزه کشاورزی ایران و رساندن کشاورز به جایگاه واقعی خود باید در اولویت کاری دولت آینده باشد.

کد خبر: 19911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =