آمریکایی‌ها نمی‌توانند برای ایران شرط تعیین کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند برای جمهوری اسلامی ایران شرط تعیین کنند و این ما هستیم که باید به دلیل بدعهدی‌های ایالات متحده برای آنها شرط تعیین کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خانه ملت، محمود عباس‌زاده مشکینی به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «اگر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ادامه یابد بازگشت به برجام سخت‌تر میشود» گفت: آمریکا در شرایطی نبوده که بخواهد برای جمهوری اسلامی ایران شرط و شروط تعیین کند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس افزود: آمریکایی ها از برجام خارج شده‌اند و تعهدات خود را نقض کردند؛ بنابراین نمی توانند برای کشورما تعیین تکلیف کنند؛ ضمن اینکه بایستی خسارات وارد شده را هم جبران کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: قطعا؛ این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف های مقابل برجام شرط تعیین کند؛ چرا که این حق را دارا است به طور مثال در اختلاف میان طلبکار و بدهکار این طلبکار بوده که می بایست شرط تعیین کند و بدهکار هم بدهی خود را بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: آمریکایی ها با مطرح کردن چنین اظهاراتی دست پیش می‌گیرند تا پس نیفتند؛ بنابراین ما از شرکای غربی آمریکا انتظار داریم که ایالات متحده را نسبت به این واقعیت حقوقی متوجه کنند.

کد خبر: 19900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =