گالری‌گردی در اولین هفته تابستان

 از روز جمعه ۴ تیرماه گالری‌های تهران، میزبان ۲۲ نمایشگاه هنرهای تجسمی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در یک سال و نیم گذشته بسیاری از گالری‌ها به تصمیم شخصی و در راستای جلوگیری از شدت افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، یا فعالیتشان را به فضای مجازی محدود کردند یا اینکه تعطیل شدند،اما حالا این روزها با وجود اینکه شمار مبتلایان بالا و بسیاری از شهرها همچنان قرمز است، برخی از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند. این هفته با ۲۲ افتتاحیه، گالری‌های تهران میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی شدند و آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت کشور را میزبانی می کنند که به تعدادی از آن‌ها در این گزارش  اشاره خواهیم کرد:

«واکاوی» در آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی نقاشی «واکاوی» از ۴ تا ۱۲ تیر در گالری آرتیبیشن برپاست. آغاز به کار این پروژه از بهمن‌ماهِ سال ۱۳۹۹ و با تمرکز بر آثار نقاشی و طراحی رقم خورد و پس از جستجو و انتخاب هنرمندان، گفت‌وگوهایی درباره پروژه‌ها و فعالیت‌های اخیرشان، تجربیات شخصی و شیوه برخورد با آثارشان انجام گرفت و سرانجام با بررسی آثار نهایی، منتخبی از آن‌ها را در نمایشگاه تیر ۱۴۰۰ باعنوان واکاوی دایر شد.

نمایشگاه نگارگری پونه اوشیدری

«سرزمین مادری»، نمایشگاه فردی از کارهای هنری پونه اوشیدری نیز چهارم تیر ماه گشایش یافت. این نمایشگاه تا بیست و یکم تیر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان برگزار می‌شود.

«آن» در این جا

نمایشگاه آثار حسین ماهر با عنوان «آن» از ۴  تا ۱۸ تیر در گالری این جا برگزار می شود. در بیانیه این نمایشگاه آمده است: مجموعه «آن» اولین نمایشگاه طراحی حسین ماهر است. پرتره‌هایی از افراد مختلف در فضاهای خصوصی و عمومی که از سال‌های گذشته شروع شدند و ماهر به‌صورت متمرکز از سال ۹۸ به آن‌ها پرداخت. ایده‌ اولیه‌ کارهای این نمایشگاه به واسطه‌ خلق یک اثر مونوپرینت شکل گرفت و به مرور تکنیک متفاوت این مجموعه شکل گرفت.

«نقش عشق» انوشه دانشور

نمایشگاه نقاشی انوشه دانشور با عنوان «نقش عشق» از ۴ تا ۹ تیر در گالری شلمان برقرار است. این نمایشگاه تا نهم تیر از ساعت چهارو نیم تا هشت و نیم شب برپا است. حاصل نگاه انوشه دانشور موسایی به طبیعت از دریچه تجرید (انتزاع) و حرکات رقصان عناصر و موجودات در برابر چشمانش به خلق آثاری بدیع انجامیده که در نمایشگاهی با عنوان نقش عشق در حال برگزاری است.

«نقش عجب» در ایوان

نمایشگاه آثار شقایق مهاجری با عنوان «نقش عجب» ۴ تا ۲۵ تیر در گالری ایوان برپاست. در بیانیه این گالری آمده است: یکی از شاهکارهای معماری ایران، آرایه‌های تزئینی می‌باشد که با اصول هندسی به حجم‌های مختلف تبدیل می‌شود. این احجام از عرفان به تناسبات ریاضی و اشکال هندسی به هنر می‌رسد. اقتباس از این هنر دیرینه می‌تواند در هنر معاصر مورد استفاده قرار بگیرد، شقایق مهاجری با مطالعه و شناخت در ده سال گذشته توانسته این هنر را در طراحی لباس بکار گیرد و خالق لباس ایرانی فاخر شود و به جرات میتوان گفت یکی از اولین‌ها است و متفاوت از یک اقتباس ساده از هنر ایران. حجم سازی او در طراحی لباس و معاصر کردن این هنر مستلزم مطالعه‌ی عمیق از هنر معماری ایران است. به امید حرکت هنرمندان و طراحان در عرصه های مختلف از این هنر.

کد خبر: 19756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =