دولت آینده  از مهاجرت نخبگان جلوگیری کند

نماینده مردم نهبندان و سربیشه از رییس جمهور منتخب خواست تا در دولت خود با فراهم آوردن امکانات از مهاجرت نیروهای نخبه و کارآمد جلوگیری کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از  ایرنا، «مصطفی نخعی» در جلسه علنی روز چهارشنبه و در نطق میان دستور خود گفت: انتخابات مظهر جمهوریت نظام اسلامی است و مردم به رغم همه فشارها، تبلیغات گسترده رسانه‌ای بدخواهان با حضور میلیونی در پای صندوق های رای  بار دیگر با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق نمودند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه خطاب به رییس جمهور منتخب مردم گفت: جناب آقای رئیسی، رییس جمهور منتخب باید تمام همت و تلاش خود را بکار ببند تا طعم شیرین این پیروزی را با عبور از وضع موجود به وضع مطلوب با کار و تلاش جهادی و بی وقفه به مردم بچشاند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه راهبردی ترین سند حل مشکلات کشور استفاده ازظرفیت جوانان توانمند، مومن، متعهد و متخصص است، گفت: نخبگان جوانی که در زمینه نانو، هسته‌ای، پزشکی، خوش درخشیدند و فاتح قله‌های علم و فناوری بودند.

وی ادامه داد: مهاجرت نیروهای فکری جامعه، آسیب بزرگی است که در صورت بی توجهی، مشکلات اساسی برای کشور به وجود خواهد آورد؛ از جمله مشکلاتی که برای  نیروهای متخصص و عملیاتی صنعت نفت بوجود آمده تا جوانان و پرسنل متعهد و توانمندی که در سخت ترین شرایط تحریمی، اجازه توقف این صنعت عظیم را ندادند، بلکه خالق نوآوری‌ها و شگفتی های بسیاری نیز بودند.

نخعی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید در کمال صداقت از مردم و همواره با مردم باشد، گفت: رییس جمهور منتخب بارها گفتند که ما اصحاب "ما می توانیم" هستیم. در قوه قضائیه اثبات کردند که حرف و عمل ایشان یکی است و این مهمترین سرمایه اجتماعی برای دولت آینده خواهد بود.

وی با ابزار امیدواری از اینکه دولت توانمند و جوان آینده سبب، تحول و تغییر درمعیشت، مسکن، اشتغال و تسهیل در ازدواج فرزندان شود، اظهارداشت: همه این مسائل به چگونگی روشن کردن چرخ تولید، پشتیبانی و رفع موانع آن بستگی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس عدالت را مهمترین دغدغه مردم و مطالبه اصلی آنان از مسوولان دانست و گفت: مردم باید سیاست های عدالت محور را در جامعه با کاهش فاصله طبقاتی و رسیدگی به مناطق محروم و آسیب پذیر و جبران نابرابری ها مشاهده کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بااشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود نیز اظهار داشت: کم توجهی به شرق کشور بخصوص استان خراسان جنوبی و عدم استفاده درست ازظرفیت های معدنی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری یکی از عمده دلایل کاهش میانگین نمره عدالت در کشور است.

نخعی وضعیت اسفناک جاده های ارتباطی و بیکاری را از دیگر مشکلات حوزه انتخابی خود برشمرد و خاطرنشان کرد: خالی شدن روستاها از سکنه بخصوص در مناطق مرزی آژیر خطر را به صدا در آورده است وبایدبا توسعه امکانات رفاهی جلوی این فاجعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی گرفته شود.

کد خبر: 19668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =