خوانندگانی با سودای بازیگری!

حضور حامد همایون از خوانندگان پاپ در سریال تلویزیونی بهانه‌ای شد تا نگاهی بیندازیم به خوانندگانی که دار این سالها جلوی دوربین رفته و نقش بازی کرده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین، در این سالها بازیگران زیادی  وارد عرصه خوانندگی شدند؛  همانند امین حیایی، محمدرضا فروتن، مهران مدیری و ... که تک‌آهنگ یا آلبوم خود را منتشر کرده و یا اینکه در یکی از سالن‌های بزرگ کنسرت موسیقی‌شان برگزار شده است. حالا عکس این قضیه هم در دنیای هنر دیده می شود و گاهی خواننده‌ها هم تصمیم می‌گیرند به واسطه تلویزیون، سینما، تئاتر یا نمایش خانگی، بازیگری را تجربه کنند. این تجربه جدید، گاهی موفق است، گاهی هم شکست می‌خورد، با این حال این موضوع همیشه موافقان و مخالفان زیادی دارد. به هر روی صحبت از آفت ها و آسیب ها و بیان نقطه نظرات کارشناسانه پیرامون سودای بازیگری در خوانندگان نیازمند ساعت ها تحلیل و بررسی است اما باید گفت که در دنیا کم‌ نیستند خوانندگان مطرحی که بازیگری را هم تجربه کرده اند و توانستند نظر منتقدان را به خود جلب کنند.

حامد همایون خواننده پاپ، جدیدترین خواننده ای است که از عرصه موسیقی تلاش کرده تا به عرصه بازیگری ورود کند. همایون اخیرا در مجموعه تلویزیونی «حالا برعکس» که از شبکه نسیم پخش می‌شود برای نخستین تجربه بازیگری جلوی دوربین رفته و در این مجموعه طنز بازی می‌کند. «حالا برعکس» که ماجراهای جذابی را در استودیو «خندوانه» روایت می‌کند و به کارگردانی محمود کریمی و تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی ساخته شده است، هر شب ساعت۲۱ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

در واقع نخستین خواننده مطرحی که پا به دنیای بازیگری گذاشت سوپراستار موسیقی پاپ ایران در نیمه دوم دهه ۷۰، شادمهر بود که با حضور در دو فیلم «پر پرواز» به کارگردانی خسرو معصومی و «شب برهنه» به کارگردانی سعید سهیلی نتوانست استعداد ویژه ای که در موسیقی دارد را در بازیگری هم به رخ بکشد و همانند آثار تولیدی اش در عرصه موسیقی در سینما و بازیگری نیز موفق ظاهر شود.

از دهه ۸۰ تاکنون نیز یکی از خوانندگانی که به بازیگر پرکاری  تبدیل شده است رضا یزدانی ست که در این سالها توانسته با  مسعود کیمیایی و حسن فتحی، احسان عبدی‌پور و ...همکاری کند و در فیلم های سینمایی شاخصی همچون «رییس»، «محاکمه در خیابان»، «گامهای معلق»، «کیفر»، «طهران تهران»، «بوی گندم»، «خودزنی»، «متروپل»، «۳۶۰ درجه»، «سوفی و دیوانه»، «حریم شخصی»، «خوک»، «آبی به رنگ آسمان»، «کروکودیل» به ایفای نقش بپردازد  که به‌زعم برخی منتقدان در این عرصه موفق بوده است.

فرزاد فرزین نیز در سال‌های اخیر با ایفای نقش در سریال‌های نمایش خانگی، حضور خود در عرصه بازیگری را حفظ کرده است و با کارگردانانی چون منوچهر هادی و حسین سهیلی‌زاده در سریال های «عاشقانه» و «مانکن» و ملکه گدایان همکاری کرده است. در این میان سریال «مانکن» بهترین بازی وی در فیلم و نقش های مختلف محسوب می شود که با استقبال فراوان مخاطبین و منتقدین همراه بود.

البته حضور برخی از خوانندگان و بازی آنها در فیلم‌ها همیشه با موفقیت همراه نبوده است مانند بنیامین بهادری، حمید عسگری و میثم ابراهیمی که بازی‌شان در یک یا ۲فیلم خلاصه شده و پس از آن ترجیح دادند فعلاً در فیلمی بازی نکند. با همه این اوصاف و نگاه اجمالی به فعالیت بازیگران و خوانندگان در عرصه‌های موسیقی و بازیگری به‌نظر می‌رسد تعداد بازیگرانی که تمایل به خوانندگی دارند، بیشتر از هنرمندان موسیقی است که به بازیگری روی آورده‌اند؛ مهران مدیری، بهرام رادان، محمدرضا هدایتی، محمدرضا فروتن، اشکان خطیبی، محمدرضا گلزار، شهاب حسینی، زنده‌یاد خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی، امین حیایی، فتحعلی اویسی، حامد بهداد، برزو ارجمند، مهدی سلطانی، امیرحسین آرمان، کورش تهامی، رضا رویگری، شهاب عباسی، جواد رضویان، امیریل ارجمند و ... تنها تعدادی از خوانندگانی هستند که در این سالها همواره در سودای خوانندگی بودند.

کد خبر: 19351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =