ایران-فرانسه ؛ چالش شاگردان آلکنو در نبرد با خروس‌ها

تیم ملی والیبال ایران فردا در سیزدهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ باید به مصاف تیم ملی والیبال فرانسه برود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ از فردا (دوشنبه) وارد هفته پنجم خود خواهد شد و تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته پنجم این رقابت‌ها باید به مصاف تیم ملی والیبال فرانسه برود. مردان والیبال ایران در شرایطی در این مسابقه به میدان خواهند رفت که در هفته چهارم عملکرد ضعیفی در نتیجه گیری داشتند و هفته را با سه شکست پشت سر گذاشتند. برای همین است که دیدار با فرانسه و در مجموع دیدارهای هفته پنجم چالشی مهم برای تیم ملی والیبال ایران به شمار می‌رود.

تیم ملی فرانسه رد مسابقات لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ آغاز خوب و خیره کننده ای داشت. در هفته اول از سد تیم‌های بلغارستان، آلمان و استرالیا گذشت. خروس‌ها در هفته دوم برزیل و ژاپن را از پیش‌رو برداشتند و نتیجه را به صربستان واگذار کردند. روسیه و کانادا قربانیان بعدی فرانسه بودند. اسلوونی به عنوان پدیده این دوره از مسابقات توانست یک شگفتی دیگر رقم زده و فرانسه را شکست دهد.

فرانسه در هفته چهارم نوسان زیادی داشت؛ این تیم ابتدا با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب هلند شد و در گام بعدی با نتیجه ۳ بر یک آمریکا را برد و در آخرین مسابقه هم با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل ایتالیای میزبان بازنده شد.به این ترتیب فرانسوی‌ها با کسب ۸ پیروزی و ۴ شکست در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارند. آنها در هفته پنجم باید به ترتیب مقابل تیم‌های ایران، آرژانتین و لهستان قرار بگیرند. 

در مجموع شاگردان ولادیمیر آلکنو در ۴ هفته ابتدایی موفق به کسب ۵ پیروزی شدند و در ۷ بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. تیم ملی ایران شروع نگران کننده‌ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم های هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا عبور کند. ایران در ادامه هم با نتایج ۳ بر ۲ مغلوب تیم های صربستان و آلمان شد و در هفته چهارم هم مغلوب تیم‌های استرالیا، برزیل و اسلوونی شد تا در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

تیم ملی لهستان دومین حریف ایران در هفته پنجم خواهد بود که ملی پوشان والیبال ایران باید پس فردا (سه شنبه) با این تیم دیدار کنند. گفتنی است در پایان مرحله مقدماتی مسابقات بر خلاف ادوار گذشته فقط ۴ تیم به مرحله نهایی صعود خواهند کرد تا برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت کنند.

کد خبر: 19216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =