جنجال‌های یک دستمزد ۱۸ میلیاردی

مجری مسابقه «هفت خان» از منتقد سینمایی که دستمزد وی را برای این مسابقه، ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرده بود، شکایت کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، در سال های اخیر به دلیل ضعف‌های متعدد موجود در سیاست‌گذاری‌های صدا و سیما و عدم دسترسی به سینما و تئاتر و تفریحاتی از این دست، توجه بسیاری از مردم به استارت‌آپ‌ها معطوف شد. حالا  این روزها با گذشت یک سال و نیم از ورود کرونا بازار تولیدات شبکه نمایش خانگی داغتر از همیشه است، بازیگران نیز به‌واسطه گسترش تعداد مخاطبان این مدیوم و البته دستمزدهای مطلوب‌تری که به‌نسبت آثار سینمایی نصیب‌شان می‌شد، به حضور در این رسانه، چراغ سبز نشان دادند، بنابراین باید دستمزدهای بالایی نیز به آنها پرداخت شود و باید بپذیریم که آن جریان پول‌پاشی در برخی آثار سینمایی، حالا به شکل کانالیزه‌شده و گسترده‌تری در شبکه نمایش خانگی مشغول فعالیت است.

در همین راستا چندی پیش پوریا ذوالفقاری منتقد سینما در انتقاد به پرداخت دستمزدهای نامتعارف در شبکه نمایش خانگی در صفحه شخصی خود نوشت: «از لحظه ای که شنیده ام، به مردم ایستاده در صف مرغ و زندانی شده در خانه و اسیر شده در فقر و نومیدی فکر می کنم. به آنها که از نداری به کشتن خود می اندیشند و می پرسم از خودم که چند تایشان شب ها با دیدن این برنامه خستگی و اندوه از تن می تکانند؟ اصلا چندتای شان می دانند چنین برنامه ای وجود دارد؟ ...شنیده ام هجده میلیارد تومان! هفت خان را چند نفر دیده اند؟ شنیده ها می گوید کم بازدیدترین تولید پلتفرم هاست... نه برای مردم تماشا دارد و نه برای تولشیدکننده بازدید. اما برای مجری اش در این زمستان اقتصادی و در کوران توصیهٔ مردم به مقاومت و صبر، هجده میلیاردتومان دستمزد داشته که همان اول هم پرداخت شده که مبادا این چکیده ترین ماست تاریخ هنر سرگرمی ما برنجد و لطف نکند به مردم و ننشیند جلوی دوربین و مفتون مان نکند با هنرنمایی اش! چه می گذرد در این پلتفرم ها؟ واقعا هیچ رسانه و هیچ متولی و هیچ نهادی نیست که بپرسد قراردادها چرا منتشر نمی شوند و ارقام چرا اعلام نمی شوند و آمار بازدیدها چرا به رازی مکتوم بدل شده است؟»

حالا مجری مسابقه «هفت خان» از این منتقد سینما که دستمزد وی را برای این مسابقه، ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرده بود، شکایت کرده است. پوریا ذوالفقاری منتقد سینما با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش، از شکایت محمدرضا گلزار از او خبر داد. ذوالفقاری نوشته است: «از تماس پلیس فتا متوجه شدم جناب محمدرضا گلزار در کنار نوشتن متن‌ها و توصیه‌هایی خطاب به خودش مبنی بر «بی‌اعتنایی به دیدگاه‌ها و حرف‌های دیگران» ظاهرا طاقت نیاورده و از من شکایت کرده‌اند. من در تمام این مدت می‌دانستم اگر تکذیبیه‌ای منتشر شود، اخلاقا و قانونا باید آن را در صفحه‌ام منتشر کنم ولی خب ظاهرا جناب گلزار و وکلای‌شان ترجیح داده‌اند بازی را این شکلی پی بگیرند. مشکلی نیست. آماده‌ام و طی دو روز آینده به پلیس فتا مراجعه خواهم کرد. قصه ما و سلبریتی‌ها دارد به جاهای جالبش می‌رسد…»

این در حالی است که در مدت دوماهی که از افشای این خبر می‌گذرد، نه پلتفرم عرضه‌کننده «هفت‌خان»، نه عوامل مسابقه و نه حتی گلزار، هیچ‌یک، در تأیید یا تکذیب این خبر قدمی برنداشته و توضیحی در تأیید یا تکذیب آن نداده‌اند و به تازگی  نماوا در صفحه اینستاگرام خود با انتشار اطلاعیه‌ای نوشته است: «تمامی قراردادهای مالی نماوا با مهدی منیری، تهیه‌کننده برنامه «هفت خان» بوده و تیم نماوا در طرح این شکایت نه تنها نقشی نداشته، بلکه از آن مطلع هم نبوده است. نماوا مثل همیشه از اظهارنظرها و همچنین روحیه پرسش‌گری منتقدین و اهالی رسانه استقبال می‌کند و آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات آن‌هاست.»

تاکنون بارها و بارها رسانه‌هایی که اخباری در مورد دستمزدهای ستارگان منتشر کرده‌اند، دچار مشکل شده اند و و منتقد سینما یا خبرنگار  را درگیر هزینه و تبعات این اقامه دعوا می کنند. این در حالی ست که در هیچ کجای جهان، قراردادها با هنرمندان این‌چنین بی‌قاعده و با ابهام جلو نمی‌رود، اما در کشور ما گویا  بنای کار بر پنهان‌کاری قرار دارد.

کد خبر: 19041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =