نباید عملکرد آلکنو را با نتایج تیم ملی سنجید

کارشناس و مربی والیبال ایران درباره عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها اظهار داشت: تیم ملی نتایج قابل قبولی نگرفته است اما منصفانه نیست که عملکرد آلکنو را با این نتایج بسنجیم.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی والیبال ایران این روزها در کشور ایتالیا حضور دارد و مسابقات لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ را برگزار می‌کند. در پایان هفته پنجم تیم ملی والیبال ایران به رده یازدهم جدول سقوط کرد چرا که در هر ۳ بازی خود مقابل تیم‌های استرالیا، برزیل و اسلوونی تن به شکست داد و نتوانست جایگاه خود را در جدول ارتقا داده و جایگاه نهمی خود را نیز از دست داد.  در همین راستا فرهاد نفرزاده، مربی و کارشناس والیبال ایران، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات اظهار داشت:  تیم ملی بعد از دو بازی نخست که مقابل ژاپن و روسیه شکست خورد، چند تا نمایش خوب از خود ارائه داد و جامعه والیبال را امیدوار کرد. اما در هفته پنجم متاسفانه نتایج خوبی رقم نخورد و مردان والیبال ایران بسیار پر اشتباه ظاهر شدند.

وی با اشاره به اینکه سرمربی تیم ملی والیبال در بازی های آخر دست به ترکیب تیمش نزد و اصرار به استفاده از همان بازیکنان داشت، افزود: پس از بازی با صربستان و در واقع در آغاز هفته چهارم آلکنو دیگر دست به ترکیبش نزد. تا پیش از آن ۲ بازی استفاده از ارنج‌های متفاوت در هر بازی به تیم ملی کمک زیادی کرد. ولی بعد از آن و مخصوصا در سه بازی هفته چهارم یک ارنج تقریبا ثابت استفاده شد. این باعث شد تیم‌های مقابل نحوه و شیوه بازی ما را از قبل شناسایی کنند و هم اینکه بعضی از بازیکنان در پست‌های مختلف توانایی لازم برای انجام رقابت را نداشته باشند و نتوانند آن طور که باید و شاید به تیم کمک کنند. شاید بهتر بود سرمربی روس  تیم ملی باز هم دست به تغییراتی در ترکیب تیمش میزد تا حریفان دست تیم ایران را نخوانند.

نفرزاده در ادامه تصریح کرد: در دیدارهای هفته پنجم مثلا در بازی با صربستان تعدادی از بازیکنانی که در زمین بودند دیگر توانایی انجام بازی را نداشتند و از نظر جسمانی کم آورده بودند. این اتفاق در بازی مقابل آلمان هم در ست پنجم تکرار شد. در مقابل استرالیا هم باز همان ترکیب ثابت ما باعث شد این نتیجه رقم بخورد. فکر می‌کنم یک تعداد از بازیکنان ما از نظر جسمانی هنوز در حد و اندازه‌های این مسابقات و بازی در پنج ست نشان نداده‌اند. این هم بیشتر شامل بازیکنان لژیونر می‌شود. 

این کارشناس والیبال ایران که سابقه سرمربیگری تیم های ملی در رده های پایه را نیز دارد، از عملکرد آلکنو در این چند مسابقه، ابراز رضایت کرد و افزود:  آلکنو مربی بزرگ و باسابقه و کارنامه داری است.  من به آلکنو تا این روز از مسابقات نمره قبولی می‌دهم. این مربی ثابت کرده یک مربی بزرگ است و به نیمکت تیم ملی والیبال ایران وزن و اعتبار بخشیده است.

وی اضافه کرد: آلکنو توانسته در تیم ملی نظم ایجاد کند و شاهد یک همدلی خوب بین بازیکنان نیمکت و بازیکنان داخل زمین و کادر فنی هم هستیم. اگر بخواهیم عملکرد آلکنو را با توجه به نتایجی که رقم خورده است بسنجیم؛ متصفانه نیست چرا که مدت زمان زیادی نیست که این مربی روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران نشسته است.  او تنها چند هفته قبل از این رقابت‌های سنگین به تیم ملی ملحق شد. همچنین باید در نظر داشت که آلکنو با هیچ کدام از این بازیکنان جز سعید معروف در گذشته اصلا کار نکرده. بازی هیچ کدام از بازیکنان را از نزدیک ندیده است و طبیعی است برای رسیدن به شناخت کافی نیاز به زمان بیشتر و آزمون و خطاهای بیشتر داشته باشد.

کد خبر: 19016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =