ایران- برزیل؛ چالش سخت در نبرد با مدعی صدرنشین

تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات لیگ ملت های والیبال، امشب دیداری سخت با تیم ملی برزیل خواهد داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی والیبال مردان ایران در دومین روز از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها از ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه برای برگزاری یازدهمین بازی خود در این مسابقات به مصاف برزیل می‌رود. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تیم ملی والیبال ایران روز گذشته مقابل تیم ملی استرالیا تن به شکست داد و به رده نهم مسابقات سقوط کرد.  

با اعلام «ولادیمیر آلکنو» سرمربی ایران، تیم ملی کشورمان با ترکیب ۱۴ نفره میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، بردیا سعادت و جواد کریمی قرار است مقابل برزیل به میدان بروند.  

شاگردان ولادیمیر آلکنو در ۳ هفته ابتدایی موفق به کسب ۵ پیروزی شدند و در ۴ بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. ملی ایران شروع نگران کننده ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم های هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا عبور کند. ایران در دو بازی پایانی هم با نتایج ۳ بر ۲ مغلوب تیم های صربستان و آلمان شد و در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفت. اما پس از شکست مقابل استرالیا رده ششم را با رده نهم عوض کرد.  

تیم ملی والیبال برزیل در شرایطی در رقابت‌های امسال حضور دارد که رنان دال زاتو، سرمربی اصلی خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به همراه ندارد، به همین دلیل کارلوس شوآنکه، دستیار دال زاتو ستاره‌های برزیل را در میدان هدایت می کند.

با این حال طلایی پوشان نشان دادند که هدفی جز قهرمانی ندارند و تا پایان هفته سوم در صدر جدول رده‌بندی ایستادند، اما نکته جالب توجه درمورد تیمی که در صدر مسابقات قرار دارد این است که هیچ کدام از بازیکنان این تیم در جمع برترین‌های بخش‌های مختلف قرار ندارند. این موضوع نشان می‌دهد که برزیل متکی به تک ستاره‌ها نبوده و با عملکرد تیمی توانسته جای خود را در صدر جدول رده‌بندی محکم کند.  

نکته جالب توجه دیگر درمورد برزیل این است که آن‌ها در کمتر مسابقه‌ای حضور پیدا می‌کنند و به موفقیت و رسیدن به قهرمانی فکر نمی‌کنند؛ حتی اگر در تورنمنتی چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشته باشند، بازهم تلاش می‌کنند تا در جمع مدعیان قرار بگیرند و از اعتبار خود دفاع کنند. طلایی پوشان در رنکینگ فدراسیون جهانی هم صدرنشین هستند و این نشان می‌دهد که شاگردان آلکنو کار سختی مقابل این حریف دارند.

در طرف مقابل تیم ملی برزیل بازهم شروع خیره کننده‌ای داشت و در هفته اول از سد تیم‌های آرژانتین، آمریکا و کانادا گذشت. طلایی پوشان در هفته دوم نخستین شکست خود را تجربه کردند و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب فرانسه شدند، اما در ادامه از سد تیم‌های ژاپن و صربستان گذشتند. در سومین هفته برزیلی‌ها سه پیروزی ۳ بر صفر مقابل تیم‌های هلند، بلغارستان و لهستان به دست آوردند.

به این ترتیب برزیلی‌ها با کسب ۸ پیروزی و تنها یک شکست در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند. تیم ملی والیبال ایران در ادامه پس از دیدار با استرالیا باید تیم ملی اسلوونی دیدار کند.  

کد خبر: 18627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =