تکذیب تماس عراقچی با جو بایدن

وزارت امور خارجه، گزارش نیویورک تایمز در مورد تماس عباس عراقچی با تیم جو بایدن را تکذیب و آن را ساختگی و خبرسازی زرد خوانده است.

به گزارش آتیه آنلاین سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به گزارش نیویورک تایمز که در آن از تماس غیر مستقیم عباس عراقچی با مشاوران جو بایدن خبر داده بود، گفته این خبر ساختگی است و معاون سیاسی وزارت خارجه تماس مستقیم یا غیر مستقیمی با تیم آقای بایدن نداشته است.

نیویورک تایمز در گزارش چند روز پیش خود به قلم‌ گزارش نویس ارشد خود در حوزه بین‌الملل نوشته بود آقای عراقچی تلاش کرده تا از طریق واسطه‌هایی به مشاوران آقای این پیام را بدهد که آمریکا پیش از شروع هر مذاکره‌ای باید بدون قید و شرط به برجام برگردد. دیپلمات‌ها به نیویورک تایمز گفته‌اند ایران برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را متوقف نخواهد کرد و از حجم ذخایر خود نیز نخواهد کاست. این منابع گفتند که ایران زمانی به تعهدات خود به برجام بر می‌گردد که آمریکا نیز به صورت کامل به تعهدات خود عمل کند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد گزارش نیویورک تایمز، گزارش منتشر شده در این روزنامه را خبرسازی‌های زرد شیوه مرسوم برخی رسانه‌ها به ویژه در این روزها خوانده است. او گفته: «این خبر مربوط به اول هفته و کاملا ساختگی است و این دست رسانه‌ها از این پس از این گونه اخبار هر روز بیشتر منتشر خواهند ساخت. همان روز انتشار این خبر (۱۷ نوامبر)، توسط دفتر نمایندگی در نیویورک جواب داده شده که هیچ تماسی مستقیم یا غیر مستقیم نبوده است.

کد خبر: 1826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =