سوالات مطرح شده در مناظره‌ها مناسب نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این روش که از هر کاندیدا یک سوال جداگانه پرسیده میشود، صحیح نیست و بیشتر به مسابقه تشابه دارد تا مناظره.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص مناظرات تلویزیونی کاندیداها گفت: چنان‌چه کاندیداها با این شیوه‌ای که در پیش گرفتند بخواهند در مناظرات شرکت کنند قطعا مردم اطلاعاتی از برنامه‌هایشان بدست نخواهند آورد.

مهرداد گودرزوند چگینی گفت: مردم طالب این هستند که اطلاعات درست و شفاف از برنامه‌های کاندیداها داشته باشند، انتظار میرود کاندیداها از این فرصت مناظره استفاده کرده و خلاصه‌ای از برنامه‌هایشان را به تفکیک به مردم اعلام کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوع سوالات مطرح شده در مناظره‌ها مناسب نیست، افزود: این روش که از هر کاندیدا یک سوال جداگانه پرسیده می‌شود صحیح نیست و بیشتر به مسابقه تشابه دارد تا مناظره. اصول مناظره باید اینگونه باشد که یک سوال واحد را از همه کاندیداها بپرسند و مردم از پاسخ آنها بتوانند مقایسه کرده و تشخیص دهند که کدام یک بهتر است.

گودرزوند چگینی اظهار کرد: طرح سوال خاص و جداگانه از کاندیداها کار را برای مردم دشوار میکند زیرا متوجه نمیشوند که کدام یک عملیاتی‌تر است لذا انتظار میرود که به جای توهین و مشاجره با هم به سوالات مطرح شده پاسخ دهند و از صدا و سیما نیز انتظار داریم که سوالات خوبی را مطرح کرده و شیوه مناظره را همان‌گونه که در بالا اشاره کردم تغییر دهد تا مردم بتوانند بهترین کاندیدا را انتخاب کنند.

کد خبر: 17862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =