مردم با سینما آشتی می‌کنند؟

اگرچه بلاتکلیفی وضعیت اکران همچنان ادامه دارد اما  به نظر می‌رسد در این روزها، روند فروش فیلم‌ها تا اندازه‌ای رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، صنعت سینما که در سال گذشته به دلیل بحران جهانی کرونا و متعاقب آن تعطیلی سینماها و عدم اکران بسیاری از فیلم‌ها چالشی بی‌سابقه را تجربه کرد، امیدوار بود که در سال جدید با غلبه بر کرونا و بازگشت به زندگی عادی، فیلم دیدن تماشاگران روال عادی و طبیعی‌اش را دوباره از سر بگیرد و بسیاری از آثار سینمایی که بواسطه شیوع ویروس کرونا فرصت اکران نیافتند، در سال جدید بر پرده بزرگ سینما دیده شوند. اما داستان تکراری تعطیلی سینما در سال جدید هم ادامه پیدا کرد و در کمتر از یک هفته پس از انتقال سینما به گروه مشاغل ۲ و بازگشایی آن‌ها در شرایط نارنجی، با قرمز شدن اکثر شهرهای کشور به دلیل وضعیت بحرانی کرونا و هم‌زمان با تعطیلی سراسری ۱۰ روزه مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار، تمامی سینماهای سراسر ایران تعطیل شدند.

تا اینکه از ۱۸ اردیبهشت ماه با تغییرات ایجاد شده در مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، دیگر خطر تعطیلی سالن‌ سینماها را تهدید نمی‌کند با این حال وضعیت بغرنج پیش‌آمده در سینما سبب شد تا امیدی به بهبود شرایط برای بازگشایی و فعالیت سالن‌های سینمایی و حضور مخاطب در سالن‌ها وجود نداشته نباشد اما به نظر می‌رسد این وضعیت به تدریج در حال تغییر است و روند فروش فیلم‌ها تا اندازه‌ای رو به افزایش گذاشته است ...این در حالی ست که برخی از سینماداران و صاحبان فیلم‌ها معتقدند که  برنامه‌های انتخاباتی و به طور مشخص مناظره‌ها در خرداد ماه باعث کاهش مخاطب سینما خواهد شد. از طرفی اکران سینمای ایران به دلیل نبود متقاضیان اکران عید فطر، همچنان در قالب اکران نوروزی ادامه دارد و فیلم جدیدی به فهرست آن اضافه نشده است.

با این حال به نظر می رسد  فیلم‌های «هفته‌ای یک‌بار آدم‌باش»، «خورشید»، «تکخال»، «خون شد» و «لاله» که از اکران نوروز برای نمایش در سینماها آماده هستند  ظرفیت زیادی برای جذب مخاطب ندارند که آن‌ها را مجاب به خریدن بلیت کند، اما مسئله اینجاست که  هیچ تهیه‌کننده‌ای نیز ریسک نمی‌کند در چنین بازار خرابی فیلمش را اکران کند و تقریبا اکثر صاحبان آثار فیلم‌های خود را برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتند تا بتوانند با تزریق واکسن و فروکش کردن کرونا رونق گیشه‌شان تضمین شود.

در ادامه مروری بر میزان فروش فیلم‌های در حال اکران خواهیم داشت:

«هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در حال حاضر در ۲۲۴ سالن به نمایش درآمده و با بیش از ۳۵ هزار مخاطب و فروشی معادل ۷۶۸ میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم اکران بهار ۱۴۰۰ است.

«خورشید» آخرین فیلم مجید مجیدی که از بیست و هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۹ روی پرده رفته است با ۳۰هزار مخاطب، ۷۱۲ میلیون تومان فروش داشته است.

کمدی «تک خال» به کارگردانی مجید مافی با بازیگرانی همچون پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی خانی، یوسف تیموری و امیر کربلایی‌زاده در ۱۹۰ سالن روی پرده رفته و تاکنون توانسته ۵۳۸میلیون تومان فروش کند.

«خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی هم با در اختیار داشتن ۱۵۵ سالن، ۱۳۸ میلیون تومان فروش را تجربه کرده است.

«لاله» با بازی نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، سام قریبیان، آزیتا حاجیان و لیلا اوتادی هم از نوروز ۱۴۰۰ اکران خود را آغاز کرده است و با وجود ساختار بدیع و موضع جذابش، با گذشت دو ماه از آغاز اکران نتوانسته بیش از ۶۹ میلون تومان فروش را تجربه کند.

کد خبر: 17693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =