ایران - آمریکا؛ چالش سخت بلندقامتان در ایتالیا

تیم ملی والیبال آمریکا هفتمین حریف ایران در مسابقات لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ خواهد بود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی والیبال مردان ایران،  در هفتمین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ باید در دیداری سخت به به مصاف تیم ملی آمریکا برود تا چالشی سخت پیش روی آلکنو و شاگردانش قرار داشته باشد. این بازی قرار است فردا (چهارشنبه) ۱۹ خرداد ماه از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران آغاز شود.  

تیم ملی آمریکا در شرایطی با هدایت جان اسپروا راهی ایتالیا شده است، که قصد این مربی میدان دادن به بازیکنان جوان است. بازیکنانی که به زعم بسیاری از  کارشناسان والیبال پتانسیل این را دارند که پدیده این مسابقات باشند.  از جمله ستاره‌های تیم ملی آمریکا در این دوره از مسابقات بازیکنی به نام توری دی فالکو است. این دریافت کننده جوان که برای فصل آینده قرار است در کنار میثم صالحی در تیم اولیشتن  لهستان توپ بزند، در جریان لیگ ملت‌های امسال درخشش خیره کننده‌ای داشت و تاکنون توانسته به تنهایی موجب برتری تیمش در بسیار از مسابقات شود. شاید یکی از چالش‌های تیم ملی ایران مقابله با این بازیکن جوان و آنالیز دقیق او باشد.  

به همراه نداشتن بازیکنان بزرگ و ستاره‌های تیم ملی والیبال امریکا البته کم دردسر نیز نبوده است. اسپروا به دلیل اینکه میدان دادن به جوانان را اولویت دانسته شاهد این بود که تیمش در این دوره از مسابقات و در شش مسابفه قبلی خود نوسان داشته و پر فراز و نشیب ظاهر شود.   تیم ملی والیبال امریکا، در پایان هفته دوم موفق به کسب ۳ پیروزی شده و ۳ شکست هم در کارنامه خود دارد. شاگردان اسپراو ابتدای این مسابقات و در بازی نخست خود تیم ملی کانادا را شکست دادند. سپس مغلوب برزیل شدند در ادامه با نتیجه ۳ بر یک از سد آرژانتین گذشتند. آنها هفته دوم را با دو شکست متوالی مقابل روسیه و لهستان آغاز کردند و در گام آخر هم موفق شدند استرالیا را شکست دهند. آمریکایی‌ها در پایان هفته دوم در رده نهم جدول رده بندی حضور دارند و پایین‌تر از تیم ملی ایران ایستاده‌اند. البته این بدان معنا نیست که ملی پوشان والیبال ایران بتوانند تیم ملی آمریکا را دست کم بگیرند.  

آمریکا همواره حریف قدرتمندی مقابل ایران قلمداد شده و آلکنو  برای اینکه نوار پیروزی‌های خود را ادامه داده و مغلوب تیم آمریکای جوان نشود، باید تدابیری بیندیشد و عملکرد کم نقصی  از خود ارائه دهد. تیم ملی والیبال ایران در دو هفته ابتدایی موفق به کسب ۴ پیروزی شدند و در دو بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. تیم ملی ایران شروع نگران کننده‌ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم‌های هلند، کانادا، ایتالیا و بلغارستان عبور کند و در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار بگیرد و نشان دهد هنوز هم در جهان و در نبرد با قدرت‌های والیبال حرف‌هایی برای گفتن دارد.  

تیم ملی والیبال ایران فردا به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت و پس از این مسابقه روز پنج شنبه با تیم ملی صربستان دیدار خواهد کرد.  

کد خبر: 17691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =