ایران - بحرین؛ شاگردان اسکوچیچ در اندیشه شکست گربه‌سیاه

تیم ملی ایران در دومین دیدار دور برگشت مقدماتی جام جهانی به مصاف تیمی خواهد رفت که لقب «گربه سیاه» ایران را یدک می‌کشد.

به گزارش آتیه آنلاین، از ساعت ۲۱ امشب (دوشنبه) تیم ملی فوتبال ایران حساس ترین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را در بحرین مقابل تیم میزبان این مسابقات برگزار خواهد کرد. دیداری که نتیجه آن می‌تواند نشان دهنده این باشد که تیم ملی ایران چقدر با جام جهانی قطر فاصله خواهد داشت.

این مسابقه بدون شک یک بازی مرگ و زندگی برای فوتبال ایران به شمار می رود. بازی مقابل تیم بحرین که گربه سیاه ایران است و اغلب توانسته در بزنگاه های حساس  موجب توقف تیم ملی فوتبال ایران شود بویژه اینکه این بازی به میزبانی بحرین برگزار شده و کار را صد چندان برایمان سخت تر می‌کند. ایران تا به حال ۶ بار در خاک بحرین با تیم ملی این کشور رو به رو شده و هیچ‌وقت پیروز نشده!

ما فقط ۲ تساوی مقابل این تیم در خانه‌اش داشتیم و ۴ بازی دیگر را باخته‌ایم. مهم‌ترین و بدترینش شاید همان بازی معروف سال ۱۳۸۰ باشد؛ انتخابی جام‌جهانی ۲۰۰۲ که در آن شب عجیب در منامه ۳-۱ باختیم و بحرینی‌ها با پرچم عربستان سعودی دست به شادی و پایکوبی زدند. اما این تنها خاطره بد ما از این تیم و بازی در این کشور نبود. در سال ۲۰۰۶  تیم ملی فوتبال ایران با علی دایی برای یک بازی دوستانه به منامه سفر کرد و یک بر صفر تن به شکست داد. چند سال بعد با قطبی باز هم در بازی دوستانه مقابل بحرین شکست خوردیم.  بعدها حتی با کی‌روش هم در انتخابی ۲۰۱۴ با این تیم در کشور خودش رو به رو شدیم و به تساوی ۱-۱ رسیدیم. در آن بازی تیم کی‌روش تا دقیقه ۹۳ از رقیب عقب بود و گل جباری نجات‌مان داد. آخرین بازی هم که مسابقات انتخابی همین دوره بود که با مارک ویلموتس یک - صفر به بحرین باختیم و کار صعودمان به اما و اگر امروز خود رسید.

این بار تیم ملی فوتبال ایران به پیروزی مقابل بحرین نیاز مبرم دارد چرا که شکست مقابل بحرین امیدهای تیم ملی برای صعود به جام جهانی را به شدت کاهش خواهد داد. تیم ملی ایران در بازی نخست خود مقابل هنگ کنگ هر چند برنده از زمین مسابقه خارج شد اما بازی دلنشینی از خود ارائه نداد و به نظر می رسد هماهنگی کافی در تیم اسکوچیچ وجود ندارد. هرچند بد بودن کیفیت زمین مسابقه نیز بی تاثیر در این اتفاق نبود.  با این حال با توجه به مهره های موجود در تیم ملی ، انتظار این بود که عملکرد بهتری از تیم ملی ایران شاهد باشیم. 

سرمربی بحرین در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل ایران به تمجید از تیم ملی پرداخت و گفت برای رسیدن به سطح بالای قاره باید مقابل ایران موفق شوند. هلیو سوزا، سرمربی بحرین گفت: «ایران چندین دوره قهرمان آسیا شده و تیم قدرتمند آسیا و اول قاره محسوب می‌شود. این تیم از بازیکنان بزرگ و باکیفیتی بهره می‌برد. مهدی طارمی یکی از بازیکنانی است که مهره مهم و کلیدی تیم ایران محسوب می‌شود. او تجربه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته و بارها گلزنی کرده است. ما مطمئناً همسطح تیم ایران و ژاپن نیستیم اما برای اینکه خود را به سطح بالای قاره آسیا برسانیم باید خودمان را در این مسابقه نشان دهیم و برنده از زمین بازی بیرون آییم.» سرمربی بحرین اضافه کرد: «در واقع ایران از بازیکنانی که در سرتاسر دنیا بازی می‌کنند، بهره می‌برد. بازیکنی دارد که به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ روسیه انتخاب شده است. در داخل ایران نیز از بازیکنانی بهره می‌برد که تجربه بازی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دارند.» سوزا در پایان گفت: «با اینکه تیم اول گروه هستیم اما یک بازی بیشتر داریم و این دلیل نمی‌شود که تیم‌ها را دست کم بگیریم.»

مردان اسکوچیچ امشب بازی سرنوشت سازی را از سر خواهند گذراند و به نظر میرسد جدال با بحرین می تواند مجال خوبی برای جبران و زنده کردن امید صعود باشد. تیم ملی فوتبال ایران از آغاز مرحله مقدماتی جام جهانی قطر درون و بیرون زمین اشتباهات زیادی داشته، ولی حالا زمان فکر کردن به آنها نیست و بردن بازی امشب می‌تواند بخش زیادی از آنها را جبران کند. اسکوچیچ در نشست خبری گفت که بحرین را مثل کف دستش می‌شناسد. نود دقیقه طلایی در انتظار ملی پوشان ایران است. در این 90 دقیقه آن ها باید نشان دهند که هنوز از بهترین تیم‌های آسیا هستند و با گرفتن میزبانی هم نمی‌توان حریف این تیم شد.

کد خبر: 17648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =