تصفیه روزانه ۱۸۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شهرک‌های صنعتی

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تصفیه روزانه ۱۸۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شهرک‌های صنعتی ایران خبرداد.

ایران سال خشکی را پشت سر می‌گذارد. کمبود آب بر بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی تاثیرگذاشته است. وزارت نیرو درباره احتمال جیره‌بندی آب برای بخش شرب خبر داده است. در چنین شرایطی بدون شک تامین آب مورد نیاز بخش صنعت نیز دچار مشکل خواهد شد. اما فعالان صنعت برای حل این مشکل چه برنامه‌هایی دارند.

فتحعلی محمدزاده معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان می‌کند: در حال حاضر ۲۳۵ مدول تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: با استفاده از این مدول‌ها، روزانه ۱۸۰ هزار متر مکعب فاضلاب صنعتی را تصفیه می‌کنیم.

به گفته محمدزاده، ۸۵ درصد صنایعی که در شهرک‌های صنعت هستند، تحت پوشش تصفیه‌خانه قرار دارند. این رویکرد از لحاظ دستیابی به شرایط زیست محیطی، بسیار با اهمیت است.

وی بیان کرد: در هشت شهرک صنعتی استحصال مجدد از پساب داریم تا آب را هدر ندهیم. در مراکز صنعتی استحصال پیشرفته و سیستم تصفیه پیشرفته آب را داریم که با استفاده از این سیستم‌ها آب را در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌دهیم.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: از سال ۸۱ تاکنون علاوه بر ایجاد ۲۳۵ مدول تصفیه خانه، دانش و تکنولوژی تصفیه آب را هم بومی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: این دستاوردی است که در بخش صنعت نهادینه شده است. شرکت‌های پیمانکار زیادی در این حوزه تربیت شده‌اند و مهندسین مشاور خوبی برای کشور ظرفیت سازی شده است.

محمدزاه بیان کرد: با اقدامات انجام شده، این ظرفیت ایجاد شد که به کشورهای همسایه در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی، خدمت ارائه دهیم. همه این‌ها حاصل تلاش شهرک‌های صنعتی برای تصفیه فاضلاب این بخش است.

کد خبر: 17536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =