ایران ۳ -۰ بلغارستان / پیروزی شاگردان آلکنو در نبرد با بلغارها

تیم ملی والیبال ایران در دیدار مقابل تیم بلغارستان به برتری 3 بر صفر دست پیدا کرد تا چهارمین برد خود را در این مسابقات به دست بیاورد.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار با نتیجه ۳ بر یک تیم ملی والیبال ایتالیا را شکست داد و در بازی ششم خود در این دوره از رقابت‌ها، از ساعت ۲۲ به مصاف بلغارستان رفت. بلغارهایی که با ستاره‌های کم نام و نشان خود در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت بازیکنان ایران در این بازی بودند.

آتاناسوف، آسپاروهوف، چاوداروف، مارتین ایوانوف، سوتوسلاو ایوانوف، کارتف، کاریاگین، پاراپونوف، سگانوف، سوکولوف، سوتسلاو استانکوف، ولادیمیر استانکوف، کولف و لیوتسکانوف نیز ترکیب تیم ملی بلغارستان را در این بازی تشکیل می‌دادند. 

شاگردان سیلوانو پرندی، در تیم ملی والیبال بلغارستان بازی را بهتر آغاز کردند و در امتیاز ۸ بر ۵ به سود بلغارها، بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. آلکنو تلاش کرد تا بازیکنانش را برای بازگشت به مسابقه آماده کند و در این امر هم موفق بود. در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران بود که هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست دوم با برتری بلغارها شروع شد و فاصله امتیازی خود را در ابتدای بازی از ملی پوشان ایران زیاد کردند تا آلکنو، سرمربی تیم ملی درخواست وقت استراحت داد تا نکاتی را به شاگردان خود منتقل کند.وقت استراحت فنی اول در ست دوم هم مشابه وقت استراحت ست اول، با نتیجه ۸ بر ۵ به سود بلغارها بود.جریان بازی در ست دوم به سود بلغارها بود و آن‌ها ۱۱ بر ۹ از تیم ملی پیش بودند که با هوشیاری بازیکنان تیم ملی چند دقیقه بعد ۲ تیم در امتیاز ۱۱ مساوی شدند.اشتباه‌های بازیکنان تیم ملی باعث شد تا امتیازهای پی در پی به بلغارها برسد تا وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود بلغارها باشد.

در ادامه بازی بعد از وقت استراحت فنی دوم، آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال پوریا فیاضی را به جای اسفندیار راهی میدان کرد.همین تعویض باعث شد تا فاصله امتیازی ما با بلغارها کم شود، اما باز هم این بلغارها بودند که فاصله امتیازی خود را با ملی پوشان افزایش دادند تا در آستانه پیروزی در ست دوم قرار بگیرند.سرمربی تیم ملی ایران که شرایط را بحرانی دید معروف و صابر کاظمی را راهی زمین کرد تا ورق به سود ملی پوشان تغییر کند و سرمربی تیم ملی بلغارستان در خواست وقت استراحت کند.

بازی در اوخر ست دوم پایاپای پیش می‌رفت و امتیازها یک به یک تقسیم می شد. در ادامه این بازی به یک ماراتن تبدیل شد. این ماراتن تا امتیاز ۳۳ برای ایران ادامه پیدا کرد. در نهایت تیم ملی والیبال ایران توانست این ست را با حساب ۳۳ بر ۳۱ به سود خود تمام کرد و در مجموع ۲ بر صفر پیش افتاد. 

در اوایل ست سوم، دو تیم پایاپای پیش رفته تا بلغارستان و ایران در امتیاز ۴ برابر شوند.

سعید معروف که در ابتدای این ست بیرون از زمین قرار داشت با صحبت هایش به جوانان روحیه می‌داد و نکات فنی را به آنان گوشزد می‌کرد.سرویس های پرشی ایران در این ست باعث شد که بلند قامتان ایران با نتیجه ۸ بر ۶ از بلغارستان پیش بیفتند.سید محمد موسوی در این بازی سرویس های بسیار خوبی را می‌زد به طوری که در امتیاز ۹ به سود ایران، توپ سرویس او به صورت لیبروی بلغارستان برخورد می‌کند اما مشکل خاصی برای بازیکن بلغارستان پیش نمی آید.بلغارستان در ادامه این ست عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و دو تیم در امتیاز ۱۲ برابر شدند.در اواسط بازی، ایران تیم برتر میدان بود و موفق شد با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ از حریف خود جلو بیفتد.

دریافت های بی نقص حضرت پور در رالی بین دو تیم ایران و بلغارستان بسیار دیدنی بود اما ضربات آخر برای ایران به خوبی زده نمی‌شد تا دو تیم در امتیاز ۱۸ برابر شوند.در اواخر ست سوم، سعید معروف و صابر کاظمی با نظر ولادیمیر آلکنو وارد زمین شدند.والیبالیست های ایران در این ست و در اواخر بازی، باز هم تیم برتر میدان بودند و توانستند این ست را ۲۵ بر ۲۲ پیروز شوند و این بازی را به نام خود کنند.

 والیبالیست های ایران در هفته دوم و در سه بازی موفق عمل کرده و توانستند  تمام حریفان خود را شکست دهند.آلکنو در طول این رقابت ها نشان داد به تناوب از همه بازیکنان بازی می‌گرد چرا که معتقد است باید تیم ملی والیبال ایران رشد کند. سرمربی روسی والیبال ایران باز هم نشان داد که تیمش متکی به فرد نیست و با اعتماد به جوانان می تواند در بازی ها نتیجه خوبی کسب کند.

تیم ملی والیبال ایران دیدار بعدی خود را مقابل تیم ملی امریکا برگزار خواهد کرد. 

کد خبر: 17527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =