جدال با هنگ‌کنگ عیارسنجی یا سکوی پرتگاه

تیم ملی فوتبال ایران در آغاز نبرد تازه خود برای انتخابی جام جهانی باید به مصاف تیم ملی هنگ کنگ برود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران از فردا (پنج شنبه) وارد دیدارهای برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد شد. جایی که در گام نخست باید به مصاف تیم هنگ کنگ برود. مسابقه‌ای که آغاز کننده کار تیم ملی در این  دور از مسابقات است و هر چند به نظر می‌رسد کار سختی مقابل این تیم نخواهد داشت اما عیار تیم اسکوچیچ را تا حدی زیادی برای اهالی فوتبال مشخص خواهد کرد. تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، باید با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج دیدار کند.

تیم ملی ایران در جدول گروه سوم و در پایان دور رفت این رقابت‌ها با یک بازی کمتر در مقایسه با ۴ تیم دیگر، با شش امتیاز، پشت سر تیم‌های عراق و بحرین ۱۱ و ۹ امتیازی قرار گرفته است. با توجه به شرایط همین جدول، ایران چاره‌ای غیر از آن ندارد که برای رسیدن به مرحله دوم انتخابی جام جهانی در آسیا، یکی پس از دیگری از سد رقبایش عبور کند. واضح است که دو رقیب جدی ایران برای صعود از این گروه، دو تیم بالانشین یعنی عراق و بحرین هستند که هر کدام نیز سختی های خود را دارند و به هیچ عنوان رقبای ساده ای برای ملی پوشان فوتبال ایران نخواهند بود. به ویژه اینکه تیم بحرین از امتیاز میزبانی نیز بهره مند است و این یک پوئن مثبت برای بحرینی ها به شمار می‌رود و شاید راه صعود را برای این تیم هموارتر و برای سایر رقبا سخت‌تر کند.  

شاگردان اسکوچیچ در حالی دیدارهای دور برگشت را استارت می‌زنند که باید در نظر داشته باشند بازی با هنگ گنگ از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اگر تیم ملی ایران بتواند سه امتیاز نخست دور برگشت مسابقات را دشت کند، در ادامه با آسودگی خیال بیشتری به مسیرش ادامه خواهد داد. در این بین اهالی فوتبال و کارشناسان دو احتمال و دو موقعیت را در نظر دارند. اولین حتمال این است که با توجه به اینکه شاگردان اسکوچیچ دیداری تدارکاتی پیش از شروع این بازی‌ها نداشته‌اند، بازی با هنگ‌کنگ بهترین فرصت است تا اسکوچیچ تیمش را بسنجد.

اما فرضیه دوم چیست؟ برخی کارشناسان معتقدند با توجه به وضعیت جدول این گروه که ایران نیاز مبرم به پیروزی در بازی‌های باقی‌مانده دارد، بهتر است به دید یک بازی کاملا جدی و رسمی به هنگ‌کنگ نگریسته شود. این دوگانگی در شرایطی به وجود آمده که به نظر می‌رسد نسخه دوم منطقی و منطبق با واقعیت موجود باشد چون کوچک‌ترین غافلگیری در این دیدار می‌تواند آرزوهای ایران برای رسیدن به مرحله دوم انتخابی را به باد دهد.

تیم ملی هنگ کنگ از نظر اسم و رسم و سطح فوتبال در آسیا با ایران اختلاف فاحشی دارد اما واقعیتی که باید آن را در نظر داشته باشیم این است که این تیم بدشانس بود که در اولین دیدارشان در مرحله انتخابی در کامبوج، برابر رقیب ضعیف این گروه به نتیجه مساوی یک – یک رسیدند. چه بسا اگر این تیم در آن بازی برنده می‌شد، الان در جدول گروه سوم بالاتر از ایران قرار گرفته بود! این همان موضوع فراموش‌شده است چون بعد از ایران شش‌امتیازی، هنگ‌کنگ با پنج امتیاز در رده بعدی ایستاده و روی کاغذ خطری بالقوه برای تیم ملی است.

 ایران اگر از سد هنگ‌کنگ عبور کند و سه امتیاز را به دست بیاورد با تعداد بازی‌های برابر ۹ امتیازی شده و جای بحرین را در رده دوم جدول رده‌بندی می‌گیرد. این مورد فشار مضاعفی به بحرینی‌ها وارد می‌کند تا برای حفظ جایگاهشان در رتبه دوم، در دیدار برابر ایران شکست نخورند. اتفاقا موضوعی که کار بحرین را سخت‌تر می‌کند حذف نتایج تیم کامبوج، به عنوان ضعیف‌ترین تیم گروه در انتهای مسابقات است. اگر چنین اتفاقی رقم بخورد آن وقت یک‌ امتیازی که بحرین در دیدار برابر هنگ‌کنگ از دست داده برایش دردسرساز می‌شود.

دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ فردا (پنج شنبه) ساعت ۱۹ در بحرین برگزار خواهد شد. دیگر دیدار این روز از مسابقات را در این گروه دو تیم بحرین و کامبوج از ساعت ۲۱ برگزار خواهند کرد.   تیم عراق نیز در روز نخست دور برگشت استراحت خواهد داشت.  

کد خبر: 17318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =