فروش "حواله تیبا" شگرد مجرم سایبری بود

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسنایی و دستگیری عامل کلاهبرداری با درج آگهی فروش حواله جعلی خودرو در سایت دیوار خبر دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر گفت: بدنبال شکایت فردی به پلیس فتا مشهد مبنی بر کلاهبرداری ۷۰۰میلیون ریالی از وی در سایت دیوار، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا اظهار داشت مدتی پیش جهت خرید خودرو به سایت دیوار مراجعه نمودم که در آنجا حواله یکدستگاه خودرو تیبا جهت فروش فوری درج شده بود که بعد ازبرقراری تماس با فروشنده و پیرو توافق صورت گرفته مبلغ ۷۰۰میلیون ریال را جهت خرید خودرو واریز نمودم و پس از واریز وجه موصوف متوجه شدم حواله خودرو ساختگی و جعلی بوده است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به اقدامات فنی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم که ساکن مشهد می باشد با توجه به روئیت شواهد وادله موجود در پرونده  به جرم خود اعتراف  و انگیزه خود را نیاز مالی بیان داشت.

رئیس پلیس فتا استان به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: با توجه به گستردگی جرائم و بروز شدن شگردهای مجرمانه، شهروندان می بایست قبل از خرید و پرداخت هرگونه وجهی در فضای مجازی از صحت و سقم اطلاعات درج شده در آگهی اطمینان حاصل نمایند و ترجیحا" چنانچه  تنها در صورت حصول اطمینان کامل از واقعی بودن کالا یا خدمات منطبق بر مشخصات فروشنده یا خریدار اقدام به معامله کنند.

این مقام مسئول گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.

کد خبر: 17239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =